paca664
2020.02.28
|
|
0 0
323443
|
teljes mértékben el tudom fogadni a 1100->1500VDC-s nagyvasúti rendszert is
Remélem ezzel most már mindekinek egyértelmű. Ez egy nyilvánvaló szükségszerűség, de - bármily meglepő sokaknak - a nagyvasút, mint rendszer oldaláról ennek a kezelése kb. egy csettintés.
Tényleg csak a teljesség kedvéért utalok vissza ezen a ponton a több hónappal ezelőtti okfejtésre amiben az egyenáramon belül az 1500V és a 3000V volt összevetve. Hosszabb távon megítélésem szerint az utóbbi az előnyösebb elsősorban az energetikai hatékonyság, de a piaci választék végett is. 1500V-ra nagyon kevesen gyártanak, 3000V-ra többen. A szigetelési osztály ugyanaz (nem befolyásolja az alagút átmérőjét). Ezzel együtt jelenleg 1500V-ra terveznek a régi vonatokkal való kompatibilitás miatt.
|
Előzmény: rm40 (323408)
|
|