paca664 Creative Commons License 2020.02.28 0 0 323443

teljes mértékben el tudom fogadni a 1100->1500VDC-s nagyvasúti rendszert is

 

Remélem ezzel most már mindekinek egyértelmű. Ez egy nyilvánvaló szükségszerűség, de - bármily meglepő sokaknak - a nagyvasút, mint rendszer oldaláról ennek a kezelése kb. egy csettintés.

 

Tényleg csak a teljesség kedvéért utalok vissza ezen a ponton a több hónappal ezelőtti okfejtésre amiben az egyenáramon belül az 1500V és a 3000V volt összevetve. Hosszabb távon megítélésem szerint az utóbbi az előnyösebb elsősorban az energetikai hatékonyság, de a piaci választék végett is. 1500V-ra nagyon kevesen gyártanak, 3000V-ra többen. A szigetelési osztály ugyanaz (nem befolyásolja az alagút átmérőjét).
Ezzel együtt jelenleg 1500V-ra terveznek a régi vonatokkal való kompatibilitás miatt.

Előzmény: rm40 (323408)