Nem azért vállalunk esetleges pluszköltségeket, hogy a Boráros és a Kolosy tér közötti majdani nyomvonalon mondjuk 8 helyett 15 perc legyen a menetidő.
Ez mint két szélső érték mondjuk a metró és egy, sima városon átmenő személyvonat között szerintem nagyjából reális. Ennyire extrém eltérést persze elővárosi motorvonatok esetében nem várnék én sem.
De mennyi ma itt az eljutási idő? 30-40 perc?
Az egy dolog. Ettől még a "különbözet" nem olcsó. Ebben az egy viszonylatban lehet, hogy a 20 és a 30 perc nyereség is egyformán soknak látszik, de van sok más szóba jövő viszonylat is - ahol lehet, hogy a nyereség az 5 és a 10, vagy épp a semmi és az 5 perc közt változhat, utóbbi azt is jelenti, hogy a lassabb megoldás utasszámai nem fognak olyan szépen alakulni.
A közlekedtethető vonatok számára valóban hatással van.
...ami más szavakkal azt jelenti, hogy nem tudsz bizonyos követési idő alá menni, hiába volna rá szükség.