Porond Creative Commons License 2020.02.23 0 4 45634

A csíkos 256-osok témájához szeretnék hozzászólni, pontosítani.

 

Valóban a 80-as évek közepétől több volánnál festettek át buszokat egyéni színekre. Voltak ahol a megyei vállalton belül sem voltak egységesek ezek a csíkozások és tényleg nem mindig sikerültek igazán ízlésesre ezek a megoldások.

 

De a 45590, 45592 és 45600-as hozzászólásokhoz csatolt fotók pont az eredeti Ikarus gyári színezést mutatják! Például Heves megyében 1985 és 1989 között ilyen és ezekhez nagyon hasonló fényezéssel érkezett az összes új 256-os. (Jellemzően az ezüst és a vajszín volt a két alapszín, ezekre kerültek a piros-barna vagy kék csíkok) Ráadásul a felújított kocsik egy része is megkapta ezt a színezést, ezzel közelítve az egységes távolsági/különjárati buszállomány felé. (igazából a távolsági és különjárati kocsik között nem látok éles határt, az új buszok általában különjáratosként kezdték, később átkerültek távolsági járatba - persze kezdhettek rögtön fordás kocsiként is)

 

De hasonló színezéssel érkeztek új 256/250-es buszok az Alba Volán (BX-97-00, BY-22-64, AOA-224, AOA-391, AOA-395) és a Gemenc Volán részére is. (Nekem a Tamási-Bp (?) járat kocsija rémlik a 90-es évek elejéről-közepéról, ami ezüst alapon kék csíkokat viselt Gemenc Volán felirattal, talán a BSF-377 volt?) A 80-as évek második felében a Jászkun Volánhoz is jöttek gyári csíkozású 256-osok, de az eltérő stílusú volt a Mátra/Alba/Gemenc színtervhez képest. Arra, hogy más megyékben előfordultak-e ezek a gyári csíkozások, én nem emlékszem.

 

A teljes, országos volán buszállományt tekintve persze, egyértelműen kevesen voltak; de nem csak néhány darab, nem csak kuriózum volt.

A Heves megyei példányok pedig jóval tovább hordozták ezeket a csíkokat, mint mint 2-4 év.

 

Az teljesen igaz, hogy sérülés-javítás esetén a vékony csíkok újrafestése aprólékos munka volt, az életük vége felé inkább már telibe fújták az egyes karosszéria elemeket, részeket.

 

Előzmény: trizs77 (45618)