bp01 Creative Commons License 2020.02.20 0 2 49460

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4. Ennek két fő oka van:

  • nem fűződik hozzá akkor népességű és vásárlóerejű terület ami végig több tízezres forgalmat generálna,
  • elsősorban a Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják. Északra (Lengyelország felé) pedig gondolom nincs számottevő forgalom. 

Ráadásul déli irányba egy "zsákutcába vezet", ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni. 

Szükség lenne Bosznián át egészen az Adriáig kiépíteni, illetve Podgoricán át egészen Tiranáig. Erre azonban a következő 30-40 évben nem sok az esély. Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Bosznia-Hercegovina (vagy Montenegró és Albánia). 

 

 

Előzmény: dimelo (49429)