Kicsit nehezen tudom követni (így munka közben meg nem is tudom inden figyelmemet ide fordítani), de:
A lendkerék tengelyébe aligha volna célszerű rögzíteni a jeladó mágnest, mivel az a rész ott vas, tehát átmágneseződik s folyamatosan adja a jelet a szenzornak. Mindenképpen az alumínium részre kell rögzíteni a jeladó mágnest - ami egyébként neodímium, úgy látom, te is azt használsz, hiszen a kívánt méretben kapható, sokkal erősebb mint a lendkerék mágnese, s így beállítható az áramkör érzékenysége úgy, hogy a lendkerék mágneses terére még ne legyen érzékeny a szenzor.
Úgy emlékszem, a Riga lendkeréknél a tengelyen lévő dudor (tehát ami nyitja a kalapácsot) sugárirányában pont ablak van, szóval ide értelemszerűen nem lehet beszerelni a mágnest, tehát a gyújtás alaplapon ha a kalapács felszabadult helyére tesszük a szenzort pont nem jó időpontban gyújt - - 20-30 fokkal el kellene forgatni az alaplapot, de azt meg nem lehet.
Így átgondolva az jutott eszembe, a legjobb megoldás talán az lenne, ha a jeladó mágnes helyzetével játszadoznánk. Egy alumínium lappal be lehetne fedni a lendkeréken az ablakot s erre a lapra kellene rögzíteni a mágnest. Sőt, a mágnesnek nem fix helyet kellene csinálni, hanem egy koncentrikus vájatot, amiben ide-oda mozgatva lehetne az előgyújtás mértékét változtatni.