trizs77 Creative Commons License 2020.02.18 0 2 49400

Ma :- Rákospalota - M0 - M4 - 4- 46 - Békéscsaba - 44 - M44 - 44 - M5 - Mo - Rákospalota.

 

Indulás 8.00, Rákospalota MÁV telep.

Szomorkás idő.

 

1./ M3 pár km eseménytelen

 

2./ M0 az M3-tól az M4-ig, kb. 30 km. Élénk forgalom, jó tempó.

 

3./ M4 végig. Üllőig telített, onnan jó úton nyugodt tempo (110 km/h), forgalom alig. Cegléd utántól sűrűsödik a forgalom.

 

4./ Ahol véget ér az M4 és újból kezdődik a 4-es út, onnan forgalom besűrűsödik, kicsit lelassul, kb. 80 km/h. Az út elhasznált a burkolat dobálós, nyomvályus, foltozott.

Szolnok Tisza híd után sűrű forgalom majd a régi négysávos szakasz (Szajol körül) eléggé elhasznált.

 

5./ Törökszentmiklós átvezető szakasz legelején félbehagyott nagy földmunka. Lehet, hogy elkerülő lesz ?

 

6./ 46-os út.

Törökszentmiklós-Mezőtúr-Gyomaendrőd-Mezőberény = 66 km

Mai szintű kétszámjegyű út.

Mint régen, 1995 előtt a három vagy négyszámjegyű utak.

Elhanyagolva, össze-vissza toldozva-foltozva, részben nyomvályús.

Már 90 km=h-nál is dobálja a kocsit.

A forgalom délelőtti, tűrhető.

Minden kisvárosba betér, a kisvárosokon belül kacskaringózik.

Az érintett 4 város egyikének sincs elkerülő útja.

Figyelni kell nagyon mert a kitáblázottság jó, de a táblák olvashatósága pocsék.

El és lekopottak, félig kidőltek, koszosak.

A kisvárosokban az útburkolati jelek alig láthatók.

Majd minden város kijáratánál, táblahatár előtt 1 km-rel ma traffipaxoztak.

Tempó 90-110 km/h.

 

 

7./ 47-es út Mezőberény- Békéscsaba

Mint előbb a 46-os.

Békéscsaba előtt útépítés.

Békéscsabára érkezés 10.30

 

8./ Békéscsabán útbaigazitás kérés, pont olyan int 1970-ben:

     a./ - kedveském itt forduljon vissza, mondja a néni a 4 sávos út szélén középen záróvonalnál,

     b./ - menjen el a Lári pékségig ott forduljon fel jobbra, mondja egy sík városban ahol nincs fel irány, és nem tudod hol van a Lári pékség,

     c./ - ez jó, csak menjen a Rendőrségig, onnan már látja a malmot, amögött van a harmadik olyan bejáró félénél, csak ott nem lehet bemenni. Ebből csak a malmot meg a rendőrséget nem tudja az idegen.

 

Szórakoztató, végtelenül kedves, jóakaratú, segítőkész, semmilyen segítséget nem adó  a címet keresőnek.

 

 

9./ Békéscsabáról ki a 44-sen kb. 20 km. Erős forgalom, a 44-es és M44-es elágazásig.

Az elágazástól a forgalom 60-70%-a vagy több ? a régi 44-es úton megy tovább. Mi az M44-t választottok.

Kíváló út 59 km hosszan, iciri forgalommal.

Tiszaug előtt véget ér az M44, onnan ismét síma 44  Kecskemétig.

Borzalmas útminőség.

Erős forgalom, sok kamion.

Végig az 59 km-n 110 km/h

 

10./ Kecskemét repülőtértől 445 az M5-ig.

Komoly forgalom, tekergőzés, jó minőségű út, kb. 50 km/h átlagsebesség.

 

11./ M5 jó tempó, kb. 100 km/h.

Már nagyon sok kamion.

Már vannak kamion vonatok, ahol 10-15 kamion megy szorosan egymás mögött.

Lehet haladni.

 

12./ M0 = kb. 35 km.

Nyugodt tempó, jó út.

 

Érkezés 14,30 = 479 km.