Avaar Creative Commons License 2020.02.18 0 4 49396

Ahol megmaradt a régi nyomvonal, ott a lent felsoroltak közül megvalósult egy, vagy több:

-a korábbi elkerülő nyomvonal nem alkalmas a magasabb sebességre, vagy csak szimplán beépült

-a korábbi nyomvonalat nem az autópálya nyomvonalaként építették (lásd: 44-es főút elkerülők)

-a nyomvonal időközben megváltozott

 

Mivel itt a fentiek közül egyik sem valósult meg, adta a dolog, hogy a régi nyomvonalat bővítsék. Szolnok az már más tészta, mert:

-így olcsóbb volt (megspórolt Zagyva-híd, valamint nem rossz a talaj)

-ipari terület feltárása

-az abonyi elkerülőre még csak halvány tervek lehettek akkoriban, így nem volt lényege

 

Egyébként nem gondolnám, hogy ,,szellempálya” lenne belőle, sőt..a kamionok kivétel nélkül arra fognak menni (kivéve, ha szolnoki a célpont).

A külföldiek 10 napossal járnak többnyire, így nyilván nem hajtanak le a 4-esre.

A rendszeres utazóknak pedig nem fog fájni az a JNSz megyei matrica (még nekünk sem, pedig csak évente 6-7 oda-visszánk van Békéscsabára).