Ahol megmaradt a régi nyomvonal, ott a lent felsoroltak közül megvalósult egy, vagy több:
-a korábbi elkerülő nyomvonal nem alkalmas a magasabb sebességre, vagy csak szimplán beépült
-a korábbi nyomvonalat nem az autópálya nyomvonalaként építették (lásd: 44-es főút elkerülők)
-a nyomvonal időközben megváltozott
Mivel itt a fentiek közül egyik sem valósult meg, adta a dolog, hogy a régi nyomvonalat bővítsék. Szolnok az már más tészta, mert:
-így olcsóbb volt (megspórolt Zagyva-híd, valamint nem rossz a talaj)
-ipari terület feltárása
-az abonyi elkerülőre még csak halvány tervek lehettek akkoriban, így nem volt lényege
Egyébként nem gondolnám, hogy ,,szellempálya” lenne belőle, sőt..a kamionok kivétel nélkül arra fognak menni (kivéve, ha szolnoki a célpont).
A külföldiek 10 napossal járnak többnyire, így nyilván nem hajtanak le a 4-esre.
A rendszeres utazóknak pedig nem fog fájni az a JNSz megyei matrica (még nekünk sem, pedig csak évente 6-7 oda-visszánk van Békéscsabára).