dimelo Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49242

Kis időbem került, de a Google fordítóval érhető vált a horvát helyzet:

 

2019. 11. 16.

Oleg Butkovic tengeri, közlekedési és infrastrukturális minisztert kérdezték:

vannak-e új fejlemények a Slavonika autópálya építésének folytatásáról az  Eszék és Beli Manastir közötti szakaszon?

Miután a befektető visszavonta a vállalkozó kiválasztására vonatkozó pályázatot, mert az egyik résztvevő panaszt nyújtott be, tíz nappal ezelőtt a Közbeszerzési Ellenőrzési Állami Bizottság elutasította a pert. Ez megteremtette a feltételeket, hogy a HAC új pályázatot hirdessen meg.  Újdonság az, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank zöld fényt adott a javasolt finanszírozási modellre, ami azt jelenti, hogy nem lesz nyílt verseny. Ez jelentősen felgyorsítja az eljárást - tájékoztatott a miniszter. A fellebbezési döntéshozatali folyamat ebben a szakaszban is nagyon sok időt vett igénybe. Természetesen az utolsó szó a horvát kormányé lesz. Ha ezt a finanszírozási modellt jóváhagyják, akkor várható, hogy a vállalkozók kiválasztása ez év végére befejeződik. - A minisztérium, a helyi közösség számára, és mindenekelőtt Eszék-Baranja megye polgármesterének, Ivan Anusicnak, aki rendkívül aktív a projekt megoldásainak megtalálásában, a cél az, hogy ezt a részt a következõ év végére fejezzék be.

A rendelkezésre álló adatok szerint a horvát autópályák a Beli Manastir - Halasica híd munkáinak finanszírozására szerződtek az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal.

Az EBRD mérlegelte a legfeljebb 77 millió eurós kölcsön finanszírozását, amelynek nagy részét az autópálya 22,5 kilométeres szakaszának a magyar határ és a Halasica híd A5-ös autópálya közötti

építésének finanszírozására fordítják. Tehát ebben a változatban az utolsó szakasz építésére is rendelkezésre állnak a források, amely a Beli Manastir-tól a magyar államhatárig terjed.

Végül is már jelentős munkák zajlanak ennek  a szakasznak az útvonalán Baranján, valamint a kiegészítő létesítményeken - a Halasica hídon és hét felüljárón.

Kiválasztották az Osijek-Koteks és a Gravia vállalatokat, ami jó a helyi közösség számára, mivel mindketten Eszéki vállalatok.

A Dráva feletti híd Petrijevci közelében, 2507 méter hosszú, a híd fő szerkezete 420 méter, a megközelítő hidak pedig 2087 méter.              

Amikor a Beli Manastir felé vezető szakasz elkészül, a forgalmat csak akkor engedik a hídépítés ezen remekművén keresztül.

 

2019. 12. 05.

A tengeri, közlekedési és infrastrukturális miniszter érkezése után Osijekben hivatalosan megerősítették a Szlavonika szakasz építésének folytatását a Dráva hídtól a Beli Manastirig,

majd a magyar államhatárig vezető útvonalon. A miniszter megerősítette, hogy fel kell gyorsítani az eljárást, így ebben az évben pályázatot hirdetnek ki a vállalkozók kiválasztására.

A munkák várhatóan tavasszal kezdődnek, és a Fehér Kolostor munkái 2022-ben befejeződnek.

Új részletet is felfedtek - ugyanakkor az utóbbi öt kilométer szakaszának megtervezésén is dolgozik, a Beli Manastir kijáratától a magyar államhatárig.

A horvát autópálya-testület elnöke, Boris Huzjan rámutatott, hogy az építési engedély kiadását a következõ év végére várják, majd a munka kezdõdik,

tehát az 5C folyosó teljes szakasza 2023 végére befejezõdik."

Előzmény: Bosanac (49239)