Nem nagyon értem az időszűkét. Szerintem az égvilágon senkit nem lep meg:
- hogy nincs elég sofőr
- hogy nincs elég busz
- hogy lesz kocsonyafesztivál.
Ha én kompetens MVK-vezető lennék, akkor a következőket tenném:
- a lehető leghatározottabban fellépnék, hogy a fesztivál olyan helyen legyen, ahol az egyetlen működőképes üzemet (a villamost) nem zavarja semmi
- ezzel együtt, s ennek bukása esetén különösen minden villamospótlózásra úgy általában kidolgoztatnék egy szolgálati rendet, amelynek célja, hogy a súlyos buszhiányra tekintettel miként kell a vonali váltást megszervezni és lebonyolítani.
A kocsonyafesztivál három napja nem okozott időszűkét, nem kellene kapkodni, hiszen ez nem egy vészhelyzet. Pont ellenkezőleg: pontosan látni az elejét, a végét, a közbeeső szükséglet mértékét, s azt is, hogy ha ezt nem teszik meg, akkor csak fokozzák a bajt.
Időszűke, meg kapkodás akkor állna be, ha ebben a percben tönkremenne valahol a Villanyrendőrnél a pálya, s se ki, se be - mondjuk napokig.
Akkor mit csinálna ez a díszes társaság? Milyen üzemi tartalék van a rendszerben? (Üzemi tartalék alatt nemcsak a hadra fogható buszok számát kell érteni, hanem olyan üzemszervezési eljárásokat is, amelyekkel meg lehet pörgetni a kiadott buszokat.)
De az, ha a létező legkacskaringósabb, legagyatlanabb útvonalvezetésű, ritkán indított (ergo utaslemaradások miatt rendszeresen továbbra is megcsúszó) járatokat még ki is vezényeljük kajaszünetre a Búza térre - nos az..., az egyszerű aljasság.
Ha én ennek a mostani alkalmatlan MVK-vezérnek a helyében lennék, úgy rúgnám magam páros lábbal picsán, hogy seggre ülnék.