Törölt nick Creative Commons License 2020.02.12 0 1 327

Na, feltámasztom ezt a topikot.

https://www.origo.hu/itthon/20200212-hamarosan-kezdodik-az-intermodalis-csomopontok-fejlesztese.html

 

Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.

 

Ezt a 2000-es évek elején állandóan elmondták, de amerre én vonatoztam akkoriban, ez nem történt meg, sőt, még rosszabbak lettek a "csatlakozások" - pl. a vonat érkezése előtt elment a busz - természetesen üresen... de legyen így, csatlakozzon, ahol normálisan megoldható és nem jár több hátránnyal, mint előnnyel. Ha más nem, egy helyi busz Vasútállomás, világvége és a Belváros, aut. áll. között.

 

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése.

 

Ott szerintem eddig is a vasútállomás mellett volt a buszpályaudvar....

Aztán jön Székesfehérvár, Szombathely, Debrecen, Miskolc, Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét.

 

Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár.

 

Ez az utastájékoztató tájékoztasson is, ne csak kiírja a menetrendet... az utóbbi napokban vihar miatt sok késés volt, több vonat elmaradt, erről semmi tájékoztatás nem volt az arra utazók szerint. A közös jegypénztár, sőt, amiről itt is írtam sok éve, a közös jegy/bérlet is jó lenne, a 2007-es brutális áremelésnek tarifarendezésnek is ez volt az indoka, de jelenleg csak a fővároson belül működik.