MMSZoli2 Creative Commons License 2020.02.04 0 1 9407

Én már nagyon rég feladtam (kb 20 éve), hogy nulláról nyomjak fel egy grafikát, a fateromék Orion Vikingje annó beégett a 3D gömbök rajzom készítése során, kb 40-45 órát nyomkodtam, igaz azt még Microillustrator-ban. A szemem is szarrá ment közben.

 

Én inkább konvertálgatok és azt javítom, ugyan ezek nem képviselik az én kreativitásomat és ötleteimet, legfeljebb az ízlésemet (meg azt, ami csak úgy tetszik :-) )

Alapvetően nem grafikus, csak képszerkeztő vagyok. (mint az újságokban akik eltüntetik a szartalábakat és pattanásokat a színésznők arcáról  :-) )
 

Én a HFLI-re gyógyultam rá az elmúlt években (persze nem rajzolva, a Plus4emu mellé pakolt Istvan V féle konvertettel, az nagyon tuti), mivel az attributumonként 8 szín már elég jó eredményeket ad és a 320x200-as felbontás rengeteg új részletet tud megmutatni.

 

A HFLI képet P4S-be konvertálom, arra alapvetően Abcug! féle Pixelshop tud kellően használható crossplatform felületet biztosítani, amit az Asterix képemnél megpróbálok bemutatni.

Kicsit szokni kell, de utána egész haladós vele a munka.

Az FLI-hez és az MC-hez én is a Multipaintet használom elsősorban, de Hires és MC képekre a Botticelli/Multiboticelli még mindig elég jó páros, én szeretem. 

( Egyébként ha megnézitek az új C64 releaseket, egyre több a Hires, normál MC és egyre kevesebb az FLI, NUFLI. (valami olyasmi, mint nálunk a SID helyett egyre több esetben ismét natív TED zene megy) )

 

Persze grafikája válogatja de HFLI-ben elég sok hibás szín képződik, amit kézzel kell korrigálni, az még mehet vagy 5-8 óra.
(sajna, hogy +4en az FLI és HFLI csak minden második sorban tud színpalettát váltani, kicsit még gyorsabb proci kellett volna a keretre) 

 

Jah, meg a PETSCII :-) Tök jó móka.

 

Az, hogy milyen színek fekszenek a gépnek, meg inkább nem részletezem pont Neked, hahaha! :-)