FERENSZ Creative Commons License 2020.02.01 0 0 2127

Norev Renault Twingo police:

 

 

A múltkor licitáltam egy sok darabos pakkra, melyben francia rendőrautók voltak.
Volt benne persze olyan ami magamnak kellett és volt olyan, ami – mivel már megvan – eladásra szántam.
Viszont volt egy kis savanyú élmény.
Ugyanis a képen mindegyik ép példány volt, így kissé hidegzuhanyként ért a hír mikor Pityusz közölte hogy megjött a pakk, de pár modell hibás benne.
Na mondom fasza.

 

Így aztán gondoltam egyet, azt a párat ami ép maradt és nekem kellett kiválogattam, a sérülteket pedig felraktam eladásra.
Persze mondtam is cimborámnak hogy verjük ki az eladó f.szát, lévén az aukció megnyerésekor direkt kértem Pityuszt hogy írjuk meg az eladónak hogy gondosan csomagolja be őket az eladó – lévén doboz-bliszter nélküliek.
Erre mikor megjött a pakk, ezen-azon nincs tükör, egy másikról a villogó hiányzik, a következőnek egy repedés a szélvédőjén, na mondom király.

 

Úgyhogy a sérülteket – meg ami maradt ép, de eladásos – meghirdettem hogy legalább valamennyit visszapörgessek belőle.
De most térjünk erre a Twingora.

 

Mint anno említettem leginkább a német rendőrségi járgányokra vagyok ráállva, de aztán egyik alkalommal mikor vettem egy eladótól jó áron pár járgányt, azok között volt pár francia rendőr, ami elég is volt ahhoz, hogy elinduljon a francia rendőrségi autók iránti irányvonalam is.
Ugyanis nem egyszer találkozhatunk vele és nem csak francia filmekben.
Ott van pl a Taxi amelyikben toronymagas törés-zúzást csináltak, ott van a Pofa Be – már nem egyszer beszúrt 807-es Peugeot-s jelenete – vagy a Bourne Rejtély film, melyben szintén szerepel pár.

 

Ezt a Twingo-t eredetileg terveztem hogy eladom, de megtetszett a kicsike, a másik meg hogy ez szerencsére megúszta a dolgot, így úgy döntöttem hogy megtartom.
Kicsit jobban is megcsinálhatnák ezeket a modelleket, mármint most nem a Twingo-ra gondolok.
De nézzük csak meg.

 

Elől szép kis lámpákat kapott, irányjelzős beütéssel, a mocitetőn lévő szellőzős berakás külön elem és a tükörnél kapott egy antennát is.

 

Hátul nem rossz, mert bár piros lámpákat kapott, jobb oldalra olyat tettek be, amelyiknek a tetején a tolatós kihagyás megvan csinálva.
Ez a régebbi változat, mert a későbbinél volt egy másfajta lámpa berakás.

 

Ennek ellenére jópofa kis francia rendőrségi masina.

 

Egyszer ültem ilyen Twingo-ban, ugyanis nővérem mostani párjának ilyen autója volt.
Nos érdekes.
Eleve a rükverc a sebváltón az 1-estől balra van, így az ember könnyen elválthatja magát, mint ahogy nővérem is mikor indultunk innen a parkolóból – egymás mögötti parkolás – és azt hitte rükvercbe tette, hátra nézés, majd épp hogy kicsit előrefele indulás afféle Mr Bean módra.
De szerencsére nem volt semmi, volt még elég hely a kocsik között.

 

Arról nem is szólva hogy ez bárkivel előfordulhat.

 

Mint velem anno, mikor egyszer Törökbálinton a cégtől kellett vinnem a főnök feleségének kombi Skoda Fabia példányát és nem találtam hol a rükverc.
Ugyanis van olyan, aminél ugye egy kis kalap részt kell felhúzni és úgy rakja be az ember – ilyen volt kollega Corsa példánya – de ennél néztem, mondom nincs ilyen.
A kollega – akivel mentünk volna két kocsival, hogy Ő majd visszahoz – vissza is jött és kérdezte mi van.

 

Mondom neki: - Lehet hogy hülyének tartasz, de nem találom a sebességet.

 

Ugyanis hiába akartam felhúzni a kart, nem jött fel.
Az meg eszembe nem jutott volna hogy berakod és le kell nyomni a sebváltó kart.
Hiába, nem vezettem még olyan kocsit aminél így volt.

 

Mondjuk egyaránt hülye megoldás akármelyik változatról van is szó.

 

A Twingo műszerfala pedig úgy ahogy van egyszerűen és tömören jellemezhető: egy csík az egész.