Amíg ilyen szöveghalmaz nem létezik, addig csak mindenki s saját nótáját fogja fújni és ezért van kb. 20 ezer olyan szekta vagy vallás, amely magát bibliainak mondja.
Ezért linkeltem be nemcsak az 4,Ezsdrás 14-et, hanem Jusztinosznak a Zsidó trifónnal fojtatott beszélgetését is.
E két forrásanyag sok minden kérdésre magyarázatot ad,amit a dogmák miatt elfogult különböző vallásszervezetek
összehordanak a bibliával ill. Izrael Istenének a nevével kapcsolatban.
A Jusztinosszal vitatkozó zsidó trifón is elismerte, hogy két írásgyüjtemény létezik.
Létezik az Ezsdrás idejében Isten által újradiktált , de olyan betükkel írt Szentírás,amit Ezsdrásék idejében nem használtak, az összes elveszett írások rekonstruáláása céljából, továbbá új próféciák leírása végett. Ebből idézte Jusztinusz a zsidó Trifón kérésére :
"
4. Trifón megszólalt: – Mindenekelőtt arra kérlek, hogy csak abból idézz nekünk, ami az Írásnak számunkra is elfogadható értelmezése.
LXXII.(72.) 1. Erre én így válaszoltam: – Úgy teszek, mint kívánjátok. Abból a szövegváltozatból idézek, melyet Ezdrás készített, a pászkára vonatkozó törvénytől ezt az összefoglalást adta: És így szólt Ezdrás a néphez: Ez a pászka a mi megváltónk, a mi oltalmazónk. Hogyha ti ezt megértitek és behatol szívetekbe, hogy őt majd jelben megalázzuk, de ezután reménykedni fogunk benne, akkor nem lesz pusztaság ez a hely örök időkre – mondja a seregek Istene. De ha ti nem hisztek benne, és ha nem figyeltek fel a róla szóló híradásokra, a pogányok nevetnek rajtatok. 2. Abból, amit Jeremiás által mondott ezt hozhatom fel: Olyan vagyok, mint a bárány, amit feláldozni vittek, tanakodtak fölöttem és ezt mondogatták: Gyertek, keverjünk fát kenyerébe, szakítsuk ki őt az élők földjéről, hogy még nevére se emlékezzen senki (vö: Jer 11, 19). 3. Ez a Jeremiás beszédéből vett szövegrészlet a zsidók néhány zsinagógájának a tekercsében még benne van, de nem is olyan régen már kitörölték onnan, mivel ezek a szavak igazolják, hogy még a zsidók is így vélekedtek Krisztusról, vagyis megfeszítői őt ki akarták tépni; ő is úgy beszél róla, mint ahogyan az Izaiás általi jövendölés, hogy mint a bárányt leölésre viszik, és róla, mint ártatlan bárányról beszél; – de ettől a kijelentéstől megrémültek, és inkább káromlásba estek. 4. Jeremiás próféta beszédéből ezek kapcsán még ezeket is megtudhatjuk: Megemlékezett az Úr, az Isten, az Izraelből való halottakról, azokról, akik a földhalom alatt nyugosznak, és leszállt hozzájuk, hogy üdvösségüket meghirdesse nekik.
Úgyhogy,ha valóban meg akarod tudni a valóságot a Szentírással kapcsolatban,akkor kérdezz és olvass!
E most számodra nem az elmenekkülésnek ideje egy pár hónapra, hanem az ittmaradás ideje.
Ne engedd magad senki által eltéríteni attól a szándékodtól, hogy megismerd az igazságot a Szentírás sorsával kapcsolatban
Nem tudhatod, hogy meddig lehetek jelen a tobikban. Addig használd ki az időt,amíg itt vagyok.
Kérdezz és olvass! És gondolkodj bölcsen.