dhpage Creative Commons License 2020.01.11 0 0 50571

no befaragtam a szépséges 68 fogszámú lánckereket :)
ez egy kicsit keményebb acélból volt mint az előző, de a bosch lapommal nem bírt el. :)
most sikerült központosan kifúrni, így nincs ütés.

piszok mázli, hogy a gyári lánchosszból csak 1 szemet kell kivenni.

és jó hír, hogy ugyanakkora mint a régi levett 42-es bringás lánckerék. tehát a hasmagasság nem változik (vagyis visszaáll a régire, mert nyilván az 54-es jó kicsi volt).

tapasztalatok: ma mentem vele 1300 méter szintet és visz mindent :) sokkal jobban fogyaszt, mint az 54-el, kevésbé morog a lánc és a fordulatszám is kellemesebb a gázkarozáshoz. egész könnyű tekerni (motor nélkül), nyilván nem annyira mint egy sima bringát, de egy idő után már nem tűnik fel.

ezzel az áttétellel már gyakorlatilag hideg a motor (a legtöbb mászóson elvoltam 30 fokon)


viszont az látszik, hogy a bringás lánckerék nem lesz hosszú életű, már el vannak nyomódva a fogak kicsit :) oda majd kell vennem olyat, ami egysebességes hajtóműhöz van tervezve (vastagabb).