vermestibi2 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1433

A Riga- és a Verhovina-gyárban lényegi fejlesztést nem vittek véghez a hatvanas évektől - egyetlen kivétel a megszakítós gyújtás tirisztorosra cserélése. Minden más "fejlesztés" csak minimális változtatás, mely technikai változtatást nem hozott; a Delta és a Kárpáti csak új ruha a régi motoron. Ezek már tetszetősebb motorok, de csak ennyi a különbség. A nyolcvanas évek küszködése hozta létre a Minit, ami egy hamvábanholt próbálkozás: közlekedésre a korábbi típusoknál is alkalmatlanabb, leginkább bulijármű. A Kárpáti Sport is ilyesmi: menőbbnek néz ki, mint a sima Kárpáti, de semmivel nem jobb, sőt: a motor minden egyes részletében (futómű, kétsebességes blokk) alkalmatlan arra, amit a neve vagy a külseje sugall.

Előzmény: Robaj+ (1431)