MMSZoli2 Creative Commons License 2020.01.02 0 0 9353

Pákás (bocs a múltkor elírt név miatt), azt elhiheted, hogy ezekben a zárt csoportokban egyetlen SZÓ sem hangzik el rólad, nemhogy mocskolódások.

Sőt, még a C64 vagy ZX Spectumokat sem szapuljuk.

 

Megosztjuk egymással az új +4(!) játékokat, demókat, barátilag beszélgetünk

Viszont szeretünk megmaradni a témánál. Meg nem szeretünk veszekedni.
Ezért zárt a csoport.

 

Remek dolgok a VIC-II + C128 trükkök, de itt mit kezdjünk vele? Én soha nem tervezem programozni azon a platformon. Amigán pláne.

Eiatt sem tudunk mit kezdeni ezekkel itt.

 

Az Ultimate Map nagyon jó és igen részletes.

Még az is benne van, hogyan viselkednek a TED regiszterek VIC-II-höz képest.

Így semmit nem kell külön megérteni, pontosan ugyanúgy viselkedik a két gép. Ha a VIC-II-t tudod programozni, ezt is tudod programozni. A különbségekre pedig felhívja a figyelmet.

 

A C16 Gépi Kódú Programozás remek könyv, én is abból tanultam meg a raszterprogramozást (mondjuk azóta jól el is felejtettem :-) )

Az, hogy a szabadon áthelyezhető szín, karakter és grafikus memória ne lenne a TED-nek előnye, erősen kétlem.
Enélkül pl. a Metamorphosis és az egyéb fullképernyős videók soha nem készülhettek volna el hiszen kvázi egy kívülről cserélgetett ROM-ot jelenít meg grafikusan.
(pl. a C64-nél az áthelyezhetetlen színmemória erősen korlátozza a lehetőségeket, bár a többit mind tudja a VIC is).

 

A 121 szín nagyon erős feature volt akkoriban.
Bár nem igazán tudták teljesen kihasználni, sőt a grafikus képernyőn a 2 fix szín erősen korlátozta a lehetőségeket.
Kár hogy a DFLI-t ilyen későn fedezték fel, láthattad a képeken, videókon, hogy az állóképeknél az Amigát erősen megközelítő képeket lehet összehozni vele.

 

Az Apple IIGS 1986-ban már beépítve alkalmazta mint feature az FLI-t. Pedig az sem volt erős gép, szándékosan vissza lett gyengítve Steve Jobs által.
(lehet, hogy ennek a módnak a kitalálásához Woz zsenialitása kellett, szerintem a SAM Coupe 1989-ben innen vette a hasonló ötletet, de az ott is elvérzett sebesség miatt)
"16 colors per scanline, palette can be changed on each line. Exceeding 16 palettes per screen drastically limits system resources (e.g. only useful for static images typically)."

Érdemes megnézned ez a Dithering nélküli papagáj képet.

Utána tedd kérlek mellé az időszak ismert gépei milyen papagájt tudtak a palettájukkal összehozni, és meg fogsz lepődni, mennyi gépnél vagy akár konzolnál lehet jobb képet rittyenteni a Plus/4-ből.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_color_palettes

 

Egyébként én örülök neki, hogy a +4-nek vagy 121 színe, és nem a C64-nek.

Mert azt a gépet annó a szüleim nem tudták volna megvenni (pláne nem egy C64+-ot) és akkor most Spectrumos lennék és azon talán el sem kezdek grafikázni...