gumidani Creative Commons License 2019.12.31 0 0 30708

Már megint van valami, amit nem értek. Hol a hiba?

 

Az emlegetett KM lista szerint az első pályaszáma Gye 101108 volt.

Itt azt állítjátok, hogy a következő pályaszáma 21 55 120 0 101-1 volt. (betűjelet senki sem írt)

 

Az 1967-es jellegrajzalbum szerint az átszámozáskor

a Gy fősorozatjelűek lettek az xx 55 120 0 xxx-x Gs jelűek,

a Gye fősorozatjelűek pedig az xx 55 147 0 xxx-x Ggs és az xx 55 148 3 xxx-x Ggs jelűek lettek.

 

Ezek ismeretében kérdezem, hogy a tárgyalt jármű első pályaszáma helyesen Gy 101108 lehetett és akkor érthető a következő 21 55 120 0 101-1 Gs jel, vagy a jellegrajzalbum listája hibás?

 

Azt már kihámoztam, hogy az 1969 utáni rendszerben a Ggs 100 km/h feletti sebességű, gabonaszállításra alkalmas fedett kocsit jelöl. A Gs pedig 100 km/h feletti sebességű, általános rendeltetésű fedett kocsit.  Jól sejtem, hogy ez a különbség a rinfuzalapok létét és beszerelhetőségét, vagy annak hiányát jelöli?     

Előzmény: RhB (30704)