advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.12.31 -1 3 362263

Nomármost a C40 egy híresen elavult és rossz hatásfokú kazán, a BME épületgépész karon ebből a szempontból elrettentő példaként emlegetik máig - másfelől meg példaértékű (a végtelen egyszerűsége és robusztussága miatt) a tartóssága. A C40 az épületgépészet 424-es gőzmozdonya - örök életű, a legmostohább ridegtartást is jól bírja, de sem nem erős, sem nem gazdaságos...

 

Ennek megfelelően simán elhiszem, hogy egy C40 korszerű kondenzációs kazánra cserélésével (és valami megfelelő, elektronikus szabályozórendszer applikálásával) tényleg mérhető és értelmes megtakarítást tudtál elérni.

De tudod, ennek a megtakarításnak a 60-80%-át egy nem kondenzációs, ám sokkal korszerűbb és jobban szabályozott kazán is hozta volna...

 

Kicsit most abba a hibába esel, mint az az autós, akinek van egy 25 éves, ócska, karburátoros, benzinfaló autója, majd lecseréli egy nagyon korszerű CR dízelre, ami fele annyit fogyaszt - és utána ezt kizárólag a dízelüzemnek tudja be (és mindenütt képviseli ezt az álláspontot fanatikusan), miközben egy hasonlóan korszerű mai benzines is hozta volna ugyanezen megtakarítás háromnegyedét, egy benzines hibrid meg esetleg akár többet is - tehát nem a "dízelségen", esetünkben a "kondenzációsságon" van a hangsúly, hanem a korszerűbb kivitelen, technológián és szabályozáson.

Előzmény: szilvatövis (362260)