Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.12.31 0 8 37676

És akkor elérkeztünk újra a 10-es lista végéhez:

Top 10 - 2019 X. rész

10. Bobós pft menet Szentesen
9. Cukorrépaszezon - 2019

 

8. "Búvár Kund" Szentesen 

7. Villanyátemelés a 130-as vonalon
6. Dupla kocúros tehervonat

5. Falcon Szentesen

4. Csörgő Szentesen!

 

3. MD-s permetezőmenet

 

2. M40 114 (Púpos) Szentesen

And ö winner iz...

1. PTG különvonata

Az angliai PTG Tours utazási iroda már hosszú évek óta szervez Európa különböző országaiba vasúti utazásokat. Hazánkat is évente kétszer felkeresik, a legváltozatosabb vonalakra és ipari üzemek vasúti hálózatára térnek be, és gondoskodnak arról, hogy a vonatjukat a legváltozatosabb mozdonyok húzzák. Az Alföld és azon belül Szentes valamiért mindig kimaradt, tavasszal a FB Vasútrajongók posztjában szóvá is tettem a dolgot. Vagy olvasták, vagy nem, de pár héttel később kijött az utazási irida őszi magyar körutazásának a terve, amelyben nagy örömömre október 7-én és 8-án Szentest is érintette, ráadásul az összes vonalunkat beletervezték az országjáró körútba! Szabadságot azonnal intéztem, és kezdődhetett a két nap leszervezése. A már szokott autós csapat összeállt, így október 7-én Bagimajornál vártunk a 017-es Nohab gyengélkedése helyett a 019-es frissen újrafényezett Nohabot. Fél órás késéssel igaz, de megérkezett, és indulhatott a fogócska, amelybe majdnem bele is tört a bicskánk, a késések miatt Szentesre az általam számolt időnél fél órával hamarabb érkezett, miközben meg éppen egy holnapi fotóhelyet mértem fel... Szerencsére az állomási kémeink résen voltak és idejében szóltak, így Szentes határában sikerült a menetet elcsípni, onnan autóval irány Orosháza és Tótkomlós állomás. Orosházán már várta a különvonatot a 415-ös szegedi remot Bobó, amely Orosháza - Battonnya - Újszeged - Makó - Hódmezővásárhely útvonalon vitte az angolok különvonatát. A bobó sem akárhogy jutott el Szegedről Orosházára, vágányzár miatt körbe kellett jönnie Szentesre és csak úgy tudott Hódmezővásárhelynél újra Orosháza felé mennie, ezzel a 415-ös Bobó a remot sorozat első tagjaként megjárta Szentest. Itt meg lehetne említeni még, az orosházi forgalmász tökölésést, aki 2 órára Székkutason hagyta a különvonatot, így Battonyára a menet már javában sötétben, az eredetileg tervezett este hat óra helyett este 8-kor érkezett meg. Térjünk át azonban a másnapra, október 8-ra! Aznap reggel Makón kezdtük a napot, majd a vonatot végigkövettük Hódmezővásárhelyig. Itt gépcsere történt, a 478 227-es remot Dácsia vette át a stafétát. A mozdonyra a Szentes - Orosháza vasútvonal alacsony tengelynyomása miatt volt szükség, de majdnem így is dugába dőlt a menet. Orosházáról indulás előtt pár perccel derült ki, hogy az angolok étkezőkocsija bizony 1 tonnával nehezebb, mint amennyi a pályára megengedett. Végül engedélyezték a vonat leközlekedését, de az eredetileg tervezett 40 helyett csak 20 km/h sebességgel. Ennek csak mi, autós követők örültünk a legjobban, mert legalább 7-8 helyen le tudtuk fotózni a menetet. Meg kell említeni azt a tényt is, hogy a vonat országjáró útja során ennél a vonalnál a pályamester készült a vonat közlekedésére, az állomásokat kicsinosította, és a párja még azt is elintézte, hogy Fábiánsebestyén állomáson iskolás gyerekek fogadják a lassan átcammogó vonatot! Engemet pedig Szentes határában az ún. "Szaros-átjáróban" várt a meglepetés, a helyi újságunk a Szentesi Élet fotóriportere... Na jó, a meglepetés annyira nem volt meglepetés, mert már másfél héttel ezelőtt megkeresett a lap újságírója. A helyi újság címlapjára minden héten egy ismert szentesi arc kerül, engemet is kiszemeltek erre, hiszen a városban sokan tudtak és tudnak az érdekes hobbimról. Igent, mondtam nekik és kérésemre a különvonat leközlekedésének a hetében közölték le velem készített interút, és kerültem a címlapra. A vonatra visszatérve, a lassab közlekedés majd egy órás késést generált, amelyet Szentesre érve a kiskunfélegyházi vonal sajátosságai kettő órára duzzasztottak (a kényszerű egy órás állás alatt az angolok megnézték a fűtőházat és Valkai Csaba gyűjteményét). Kiskunfélegyházáig vitte a remot Dácsia menetet, ott már a Bobó Kft. búvárja vette át a vonatot és vitte Budapestre az angolokat, akik másnap hazautaztak.

 

 


A különvonat erre közlekedése, és az azzal járó érdekességek, jó dolgok jogosan repítették fel az eseményt az idei év képzeletbeli első helyére.

Idén is köszönöm szépen mindenkinek, aki információival elősegítették az idei lista létrejöttét. Isten tartsa meg a jó szokásotokat! Jövőre újra folytatjuk!

BUÉK a topic minden tagjának!

Ui: Valenciában egy gyár mélyén félkész állapotban "szilveszterezik" a jövő évi 10-es lista várható első helyezettje... De pssszt!!!

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37673)