Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.31 0 1 99452

Vagy volt veszély Madridban egy éve, vagy nem, de ezekből a cikkekből nehéz kihámozni.

 

Az index cikke "irányítóközpontról" beszél, de érdeme, hogy nem másolta szolgaian a HVG cikkét, hanem megnézte az eredeti forrást, és javította a felcserélt szeparációt.

https://index.hu/kulfold/2019/12/30/madrid_legibaleset_wizzair_repulogep_air_europe_legikatasztrofa_utkozes/

 

 

A HVG felcserélte a vízszintes és a függőleges szeparációt, amit magunk között nevezhetünk menthetetlenül durva hibának.

"a legkritikusabb pillanatban mindössze 370 méterre voltak egymás fölött, oldalirányban pedig csak 65 méter volt a két gép között" (Azért másolom ide, hogy ne nézzek ki hülyének, ha közben kijavítják.)

https://hvg.hu/tudomany/20191230_Majdnem_osszeutkozzott_a_WizzAir_es_az_Air_Europa_gepe_Madrid_felett?s=hk

 

Az Avherald remélhetőleg nem cserélt fel semmit, de sajnálkozik, hogy a jelentés csak spanyolul készült.

https://avherald.com/h?article=4c2b4349

 

A lényeg, hogy az irányító FL300 helyett FL200-ra küldte a Wizz Air HA-LPM gépét, ahol közel került egy Embraerhez, de időben észrevették és korrigálták a hibát.

Spain's CIAIAC reported the separation between the two aircraft reduced to 200 feet vertical and 0.2nm horizontal.

 

Most valaki nálam hozzáértőbb derítse ki ebből, hogy mennyire volt meleg a helyzet.