Carina_S Creative Commons License 2019.12.29 0 0 29364

Ha én terveztem volna meg a kerékpárosok új szabályos útvonalát, akkor én ott nem kerékpáros nyomot létesíttettem volna (amely a két autós forg. sávot egyre szűkíti le, és beszorítja azt két ker.-nyom közé, hanem ehelyett az úttest forgalmi sávszerkezetéhez hozzá sem nyúlattam volna semennyit sem(!!), hanem ehelyett a Piac széle melletti és az úttal párhuzamos széles műkövezett járdát hosszabbíttattam volna meg a Bem. u.-sarki-i papírbolt mellett a zöld fűsáv egy részének kikövezésével az Ady E. krt. kereszteződéséig, és az egészet (figyelembe véve hogy a szélessége ehhez elegendően széles) "Gyalog- és Kerékpárút" táblával jelöltem volna meg ezen az útszakaszon, vagy akár a teljes Mártírok útján végig, tehát az Ady E. krt.-től a Dorogi u.-ig.

 

Szerintem ez lett volna a helyes megoldás: ekkor ui. mind az autósforgalomnak megmaradt volna a 2×1 sávos egyirányú forgalmi útja, a kerékpárosnak is lett volna mellette végig egy széles műkövezett Gyalog- és kerékpártja, és az oldaltávolság ez esetben nem 30 centis lett volna, hanem min. 2,5 méteres, és ezt végig az a széles fűsáv választotta volna le az úttól, amely a ma meglévő járda és az úttest között mind a mai napig is megvan! ;-)