Carina_S Creative Commons License 2019.12.29 0 0 29363

Olvasd el figyelmesebben amit írtam: a baj nem azzal van, hogy utal a kerékpárosok lehetséges előfordulására, hanem azzal, hogy a Piac felől az Ady E. Krt. felé az addig szabályos irányt úgy tették szabályossá az oda újonnan kijelölt két kerékpáros nyommal (egy nyom oda, egy nyom vissza irányú, tehát a kerékpárosnak mindkét irányban lett egy-egy nyoma újonnan), hogy eközben a két kerékpáros nyom közé beszorították azt az egy gépjármű-forgalmi sávot, amelyikből eredetileg nem egy, hanem kettő is volt az egyirányúsítás irányában, és eközben olyan mértékben kispórolták a sávok közül a járművek közötti biztonsági oldaltávolságot, hogyha mindkét nyomban halad kerékpáros (az egyikben [jobb ny.] oda, a másikban [bal ny.] vissza), akkor a megmaradt egy gépjármű forgalmi sávban alig lehetséges a tőle mindkét oldalon elhaladó kerékpárosok felé a balesetmentességet biztosítani képes elégséges szélességű biztonsági oldaltávolságot megtartani, ui. ilyen esetben az autók és a kerékpárosok között alig marad meg egy szűk, 30 centiméteres biztonsági oldaltávolság (mindkét nyom felé 30-30 cm marad csak meg!), és emiatt a járműközlekedés akkor, ha mindkét nyomban halad kerékpáros, és az autós sávban is halad autós, akkor az ottani közlekedés rendkívüli mértékben balesetveszélyes!!!

 

A megtartandó biztonsági oldaltávolságokról mi azt tanultuk a gépjárművezetőképző iskolában, hogy a biztonsági oldaltávolságoknak akár előzéskor, akár két egymás mellett forgalmi sáv között, akár a járdától, akár az út szélétől min. 75 cm-nek meg kell lennie! Hol van a 30 cm-es keskeny oldaltáv a 75 cm-es biztonságos oldaltávhoz képest??! Sehol!!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (29359)