szilvatövis Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362110

A kiindulási alap mindazonáltal ugyebár az volt, hogy szerinted egy benzines kocsinál csak egy átlagos tankolási veszteség 1%...

Jó hogy felhoztad, mert bár nem ez volt a kiindulási alap, én tartom magam annyira, hogy ha hibázok, akkor azt nem csak hogy elismerjem, de igyekszem is korrigálni amit meg is tettem, sőt elnézést is kértem a gondatlanságomért.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153381714&t=9105736

 

... ne add elő, mint "fixa ideát"....

Tartom magam annyira is, hogy soha nem próbálkoznék az orra alá dörgölni a vitapartneremnek olyan tévedését, amelyiket már kijavított. Talán ebben (is) különbözünk?

 

A többit hibásan értlmezted.

Ilyet nem találtam a cikkben:

konkrétan egy Tesla 18650 cellánál például 1.9Wh betolásakor 0.4Wh csak a hőtermelési veszteség,ez önmagában 20% felett van.

 Viszont 3C-nél ezt írja:

töltő által belenyomott 39Wh helyett, a 4,1Wh veszteségünk

Ez kb. 10 %, éppen a fele annak amit írtál.

Tehát a cikkbeni adatok jól korrelálnak azzal a méréssel amit mutattam és amit elutasítottál... akjkor miért is?

Ezzel csak az a bajom, hogy 18650-est nem tölt a Tesla 3C-vel, tehát nem valós értékről van szó. Bleinkeltem a töltési karakterisztikát, max. 1.2C-körül van rövid ideig.

Finoman szólva rendkívül félrevezető egy nem valós helyzetet tipikusnak beállítani, nem értem miért van erre szükség? 

A cikkben megtalálható a valós 1C körüli gyorstöltési veszteség, 4 % körüli:

Az akkuba egy óra alatt 13Wh helyett már csak 12,56Wh töltődik, a veszteség 0,46 Wh

Lassútöltésnél pedig:

Az akkuba a maradék jut, egy óra alatt 4,2V*0,46A= 1,95Wh helyett [(4,2-22mV)*0,46Ah], azaz 1,94Wh. A különbség elhanyagolható, 0,01Wh.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (362106)