advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.12.28 -1 3 362076

Minden sokcellás-fürtözött akkus/elemes rendszer inherens problémája, hogy csak idő kérdése, és elkerülhetetlenül "elmásznak" egymáshoz képest a cellák, és egy idő után a rosszabb töltöttségi állapotban megrekedők lesznek végül az egész lánc szűk keresztmetszetei.

Az informatikában használt szünetmentes tápoknál is jellemző és érdekes tapasztalat, hogy az olcsóságra törekvés érdekében a nagyobb teljesítményű (1000W-tól fölfelé) szünetmentesekben jellemzően két sorba kapcsolt normál (7 v. 9 Ah-ás 12V os) zselés-ólmos "riasztó-akku" van, és ezekben kb: pont dupla valószínűséggel-gyorsasággal megy tönkre ez az akkupakk, mint az egy akkus  kisebbekben (kb: 800W-ig az egy akkus kivitel dominál). Drága és minőségi szünetmentesekben kap a 2 vagy akár 3 akkublokk teljesen önálló menedzsmentet - ezek meg nagyon tartósak, főleg, hogy az ólomakkuk legendásan nagy terhelhetősége miatt általában még akkor is használhatók, ha mondjuk 3-ból már csak 1 akku jó és terhelhető - viszont ez pénzügyileg sosem térül meg, mert az akku olcsó, (4-5 ezer legfeljebb egy ilyen akku, és akkor az már valami jobb fajta, de a "leggagyibb" is elmegy éveket általában), az önálló menedzsmentet produkáló minőségi UPS meg 100 ezerrel drágább - belefér 3-4 évente kicserélni az akkukat...

 

Az EV-nél is ez a feneség - egy cellánkénti teljesen önálló menedzselés és szintén egyedi hőmenedzsment elég jó eséllyel praktikusan a kocsi teljes élettartamát biztosan zavaró kapacitás-vesztés nélkül kiszolgálni képes rendszert produkálna - csak ez alsó hangon is duplázná, inkább triplázná az akku árát, mázsás többlet-tömeget is jelentene, miközben ma is ezek az EV neuralgikus pontjai...

Előzmény: zöldkomcsi: (362070)