-Jeszy- Creative Commons License 2019.12.28 0 0 99430

UAAA 270100Z 14001MPS 1000 R05L/P2000N R05R/P2000D BR FU NSC M12/M13 Q1014 R88/91//50 NOSIG=

 

Nekem a hírek alapján (-9C, köd) egyből az ugrott be, hogy FZFG. A METART nézve (köszönöm, hogy beillesztetted) is eléggé valószínűsíthető.

 

Ugyan a Metar párásságot és füstöt ad, szél elenyésző, felhőzet nincs, jó kis inverzió lehetett. Az 1000 méteres általános látástávolság (gyakorlatilag köd határ) és a bő 2000-es RVR a talajon, de inkább romló tendenciával is ezt erősíti. Ha én meteorológus lennék, simán beraktam volna egy VCFZFG-t....

 

Az, hogy elmondások alapján 2-szer is lerakta a farkát felszálláskor jelezheti, hogy próbálták elemelni rendesen, és ha ebben a hidegben nem akaródzott eljönni, az erősen jegesedésre utal. A nagy állásszögű repülés még rátehetett a jegesedésre egy lapáttal. Az aerofoil átalakulhatott bumszlifoillá... ebből már csak egy átesés határon leliftezés jön ki. Ahogy a gép farka letört megerősíti ezt bennem.

 

De ez csak az én elmélkedésem természetesen. Cáfoljatok meg bátran, abból tanulunk.

 

Pár éve télen egy Faklénál egyenetlen motorjárásra panaszkodtak, kimentem lemotorozni, mínusz pár fok volt és a pályán közepes köd, repülés szóba sem jött. Felmelegítettem a motort, kitoltuk a hangár elé és 5 percet járattam. A hangár előtt nem volt érzékelhető a köd.

Amikor visszatoltuk a légcsavar belső részén a belépő élen 1-1,5 cm átlátszó, kemény jégréteg volt (clear ice). A légcsavar végére elvékonyodott, de ott is volt 1mm-nyi. Döbbenetes látvány volt. Leütögetni is alig lehetett. Ravasz dolog ez a fizika.....

Előzmény: B7378 (99413)