sosiforda Creative Commons License 2019.12.21 -1 5 456303

Hátha van olyan, aki nem olvassa a Balkáni vasutak topikot, de érdekli ez a vonal és akár még be is utazná, bár ezt a mostani menetrendben a legjobban az év végéig még hátralévő kevés munkanapon lehet:

 

Minden jel arra mutat, hogy december 31-én közlekednek utoljára személyszállító vonatok Romániában a Nagyszalonta/Salonta - Illye/Chiumegiu - Pusztahollód/Holod - Vaskoh/Vascau viszonylatban, így újabb 102 kilomtérenyi vaspálya marad keleti szomszédunkban személyszállítás nélkül.

 

  

A menetrendi mező csak december 31-ig érvényes az üzemeltető magánvasút honalpján:

 

 https://www.viaterraspedition.ro/fisiere/vascausalonta.pdf

  

A menetrendi kereső  sem ad januári dátumra vonatot:

 

https://www.infofer.ro/index.php/ro/

 

 

A vonaton ki volt téve az értesítés, hogy megszűnik, a nagyszalontai táblán dátummal (december 31-ig) vannak kint az indulások, Pusztahollódon meg csak egy december 14-ig érvényes menetrendi mező. Utasoknak is megerősítette a kalauz, hogy megszűnik és én semmi jelét nem láttam, hogy a CFR Calatori, vagy más átvenné a vonalat.

 

Nagyszalontáról rajtam kívül 1 utassal indult a 8.00-s, amire Nagyvárad és Arad felől is át lehet szállni.

Pusztahollódon csak én voltam leszálló. Aztán a vonal vége felé, Vaskohsziklás környékén 30 fölé is nőtt az utasszám. Visszafelé is voltak egy darabig  tizen-huszan, majd Pusztahollódra megint csak én maradtam és onnan a nagyszalontain is csak én indultam, 2 útközbeni utas leszállása után Nagyszalontára is egyedül érkeztem.

 

Volt fűtés és nem volt zsebredolgozás, minden állomáson a jegyvizsgálótól kellett jegyet venni, aki mindenkinek adott is, konkrét vonatra, de nem helyre szóló hőpapíros jegyet.

 

Elég sok személyzet van a vonalon, de a vaskohsziklási (Stei) piacnál lévő sorompóhoz nem jutott, így azt a jegyvizsgáló kezeli, ezzel az állomástól mintegy 100 méterre, a piachoz közelebb egyben feltételes megállót is létestítve a vonatnak.

 

Pusztahollód/Holod állomáson van a szabadtéri műhely/járműtelep, a vonalon munkanap kint lévő 3 öreg ex-francia motorvonat mellett itt volt még 2 tartalék.