Nehéz kérdés.
Minden 80kg-nál nehezebb ajtólapnak olyan pántja van, amit naaagyon nehéz felszerelni a gyári sablon nélkül.
Pedig valójában csak annyit kell megoldani, hogy a zsanérok forgástengelye egyvonalban legyenek.
De már 2mm-es hibánál is, az egyik sarok nagyobb terhelést kap és a csapágyok elég hamar tönkremennek, főleg ha sokat van használva az ajtó és lehet, hogy startból nyikorog is fog.
Egy rászerelős sarkot mernék felfúrni sablon nékül, készítenék egy falcos ütközőt, amit a tokfalcba rögzítve, meghatározva a tokfalc éle és a zsanér széle között a távolságot. A csavarokat elő kell fúrni.
Ha a tokpánt helyesen fel van szerelve,a nyilópánt szerelése nem annyira kényes. Annyi, hogy a tokot le kell fektetni egy bakkra és be kell illeszteni a zárfalcba négy 3mm vastag távtartót, mert a luft a tok és a nyiló között 6mm és azt osztani kell két egyenlő részre, aztán ráfektetni az ajtót a tokra.
Ez akkor is érvényes, ha a zsanér 3d-s- az állítás nem arra van kitalálva, hogy a helytelenűl felszerelt helyzetét kijavítsa.
Én egy Dr Hahn-al probálkoznék, a KT-V 6R modellel, ami univerzális és max. 120kilós.
Van legalább 10 fajta, ami nagyon hasonló (ROTO, MACO, stb.), de ez biztos tudja a terhelését.
A Schachermayer webshopon megkapod. 15-20mm anslagra talál.
Jó rejtett sarkot a Kubica és a Simonswerk gyárt, sablon nélkül lehetelen felszerelni és az ára is húzós, még a 40kilósnak is.