sr1 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 182720

Nehéz kérdés. 

Minden 80kg-nál nehezebb ajtólapnak olyan pántja van, amit naaagyon nehéz felszerelni a gyári sablon nélkül. 

Pedig valójában csak annyit kell megoldani, hogy a zsanérok forgástengelye egyvonalban legyenek.

De már 2mm-es hibánál is, az egyik sarok nagyobb terhelést kap és a  csapágyok elég hamar tönkremennek, főleg ha sokat van használva az ajtó és lehet, hogy startból nyikorog is fog. 

Egy rászerelős sarkot mernék felfúrni sablon nékül, készítenék egy falcos ütközőt, amit a tokfalcba rögzítve, meghatározva a tokfalc éle és a zsanér széle között a távolságot.  A csavarokat elő kell fúrni. 

 

Ha a tokpánt helyesen fel van szerelve,a nyilópánt szerelése nem annyira kényes. Annyi, hogy a tokot le kell fektetni egy bakkra és be kell illeszteni a zárfalcba négy 3mm vastag távtartót, mert a luft a tok és a nyiló között 6mm és azt osztani kell két egyenlő részre, aztán ráfektetni az ajtót a tokra.

Ez akkor is érvényes, ha a zsanér 3d-s- az állítás nem arra van kitalálva, hogy a helytelenűl felszerelt helyzetét kijavítsa. 

Én egy Dr Hahn-al probálkoznék, a KT-V 6R modellel, ami univerzális és max. 120kilós. 

Van legalább 10 fajta, ami nagyon hasonló (ROTO, MACO, stb.), de ez biztos tudja a terhelését.

A Schachermayer webshopon megkapod. 15-20mm anslagra talál. 

 

Jó rejtett sarkot a Kubica és a Simonswerk gyárt, sablon nélkül lehetelen felszerelni és az ára is húzós, még a 40kilósnak is.  

 

 

 

Előzmény: d_feco (182703)