Vasúti forgalom terén kicsit sem vagyok képben,
csak épp annyira, hogy 3-4 relációt leszámítva (Elővárosit külön) brutálisan alacsony.
Ha volna olyan archívum (nem kerestem), ahol megtekinthető lenne egy 1910-12-es (Monarchia-beli)
vasúti forgalmi adatsor, úgy összevethető lenne az ország többi vonalával...
A későbbi változások totálisan lerombolták a viszonyrendszert.
A mából kiindulva sem a horvát, sem a szerb határszakaszon nincs számottevő utazásigény. (Röszkénél Balkán globáltranzit)
Rosszmájúan: az eszéki focicsapat meccseire kiutazás nem tömeges... (pedig a tulajnak van ráhatása az M6 építésre)
Miért (csak) Pécsről lehetne utasforgalom és miért (csak) Eszékre?
Belehelyezkedve a bosnyák-horvát V/c folyosó gigantikus forqalomnövekedését remélők gondolatvilágába,
a konklúzióval inkább türelmesen kivárom a Száva híd átadását.
Letenye akadálytalan forgalmi viszonyai miatt erősen szkeptikus vagyok...