MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9217

1) 512KB VS 256KB:  már megvan miért 256KB-ra emlékeztem.
    Végignéztem a Lotharek videót, és ott azt mondja, hogy "volt még egy kis hely rajta, és ráraktam 256KB RAM-ot". Eszerint megduplázta, fél mega, nem semmi.

 

2) Lehet, hogy írni kellene Fehérvárra az SD-1541-II tervezőjének, hogy ilyenre is van igény. :-)

Az a gond, hogy D81 gyakorlatilag egy sem készült Plus/4-hez, tehát ez inkább C128 specifikus kívánság (jelenleg), amivel én nem rendelkezem.

 

Egyébként ezzel részben visszatértem a SFD-1001 témához is. Miért kell nekem ez a drive?

 

Régi dédelgetett álmom egy szöveges kalandjáték létrehozása, ami képeket használ.

Nem PETSCII vagy Hobbit szerű rajzolt grafikát. A Hobbit lemezes verziója is igen gyengécske grafikákat használ, sok helynek ugyanazt. (ugye 1-1 HIRES kép 40 blokkot használ)
Természetesen ennyi kép megrajzolása elképzelhetetlen méretű munka lenne egy hobbistának.
Ellenben képek, fényképek legutolsó technológiákkal készített konverziói már működhetne, lehetőleg HFLI módban
Szoftver egér sprite-al (lásd Tass Times), némi interakcióval a képernyőn (ha ismeritek a "keresd meg a képen" játékokat, tudjátok), illetve Jiffy sebesség segítségével akár némi minimális animációt is össze lehet hozni (10KB/sec: 1 HIRES kép/másodperc). A három kép között gombnyomással lehetne választani (full grafikus, osztott grafikus/rövid szöveg, sok szöveg)

Jelenleg egy csomó dolog technikailag nem vagy nehezen megoldható számomra, de tanulgatok. 
HFLI osztott képernyő? Szoftver sprite a HFLI képernyőn mozgatva? Nincs működő egér...

 

A képek generálásához egyébként van egy csomó lehetőség a google keresős "allopáson" kívül:
-saját magad által készített mórickaábrájából gyárt az AI tájképet, mondjuk ez brutál:
  http://nvidia-research-mingyuliu.com/gaugan/
-Elkezdtem magam Blenderben képezni, és kész (olcsó) középkori 3D modelleket vásárolva, saját ízlésem szerint összeállítva vagy módosítva remek képeket lehet összehozni háttérnek egy story-hoz, amely képeket utána csak le kell konvertálni.
     https://www.cgtrader.com/3d-models/interior/other/medieval-castle-interior
    http://rodluc2001.blogspot.com/2011/10/3d-model-antico-borgo-2009.html
 Ugyanez működhet sci-fi környezetben is.

   https://www.cgtrader.com/3d-models/space/spaceship/sci-fi-interior-prop-pack-1

 Ami ehhez kell (még tömörített képek esetén is): nagy háttértár. Egy-egy teljes kép HFLI-ben 35KB körül mozog, tömörítve csak 6KB. ennek ellenére ha van 20-25 helyszíned (ami azért elég limitált) már teli van velük a D64 lemezoldal, és akkor még semmilyen programról, adatról nem beszéltünk.
 A lemezek cserélgetése, forgatása, akár emulátorból való csereberéje elég problémás, de minimum körülményes, megszakítja a játékélményt. 

A D71 egy fokkal jobb (340KB kapacitás megszakítás nélkül), a D81 még jobb (csak senkinek nincs ilyen meghajtója, viszont van rá YAPE emuláció), az SFD-1001 1MB pedig tökéletes.


Ez utóbbi viszont lassú, ezért lenne jó az IEC2IEE Jiffy kompatibilitása. Az IEEE egyébként majdnem pontosan azt a sebességet tudja, mint az 1551, tehát 4.5 - 5 x gyorsabb, mint az 1541.

Jiffyvel talán még gyorsabb is lenne, mint az 1541. Az SFD-1001 a VICE-ban már emulálva van, plus/4 esetén az 1541, 1551 és 1581 oldaható meg, de 1581-t még nem tudtam eddig szerezni (értelmes áron).


No kb ennyi volt a válasz SFD-1001 vonatkozásban.