MTU-890
2019.12.05
|
|
0 2
40413
|
Dash 9 jól írta.
Menet közben minden pozícióhoz egy dízelmotor fordulatszám és töltés, így egy adott dízelmotor teljesítmény tartozik. Az indítási időszak kivételével ezen a 8 munkaponton dolgozik a motor. A regulátor terhelésszabályzója (a fődinamó külső gerjesztésének változtatásával) biztosítja, hogy a dízelmotor teljesítménye mindig egyensúlyban legyen az erőátvitel és a segédüzem teljesítményfelvételének összegével. Mivel a segédüzemi teljesítmény a dízelmotor teljesítményének kb. 8-10%-a, egy fokozaton belüli változása pedig nem jelentős, ezért gyakorlatilag egy fokozatban a vontatási teljesítmény is közel állandónak vehető. Ezért minden pozícióban közel ideális hiperbola a vonóerő-sebesség jelleggörbe.
A felszabaduló segédüzemi teljesítményt (pl. a légsűrítő üresjárata esetén) a regulátor érzékeli, és az erőátvitel számára felhasználja (fordulat kicsit nő, regulátor a töltést kicsit csökkenti, egyúttal a generátor gerjesztését növeli, a fordulat csökken az eredeti értékre, a töltés szintén az eredeti értékre nő).
|
Előzmény: tom sawyer (40408)
|
|