oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.04 -1 0 13694

Nos kezd letisztulni a kép miután itt helyben ment egy pár kérdés és a válasz sorozat.


Az általad belinkelt Google Book (ami nagyon hasznos volt végre tudni lehet egy forrást) sem mai - nem is osztrák, de a németek tőlük vették át és 2014 előtti kiadás  -, de az alábbi  "Die Radlenker haben eine Erhöhung von 45mm über Schinenoberkante" még korábbi és osztrák eredetű.

 


Österreichisch-Alpine Montangesellschaft egyik mérnöke írt tanulmányt anno az ÖBB akkori előírása alapján amit szabványosítottak. Ezek 60-as évek közepétől a 70-es évek elejéig készültek el. Nem véletlen kérdeztem ki (milyen cég?) és mikor adta ki a tervet?
A Österreichisch-Alpine Montangesellschaft a hetvenes évek közepén a Voestalpine cégcsoportba olvadt.

 

Ugrás az időben:
Az ÖBB előírásait, valamint a 1299/2014/EU után egy ugyancsak steiermarki eredetű mérnöki csoport javaslatára az új vágánykeresztezése építésekor. Valamint a meglévőek átépítésekor, hiánypótlás (Nachrüstung) a következőket alkalmazzák:

Gleisdurchschneidungen keine Zungenvorrichtungen bzw. ab einer Neigung über 1:4,95 auch keine Radlenker

Idéztem a tanulmány egy részéből. Innentől kezdve szerintem logikus magyarázat arra, hogy miért nincs radikális tiltás.

Előzmény: DJ. Bakter (13690)