2 in 1 :)
Tudom, hogy Füzesgyarmatnak ez a jobb, de akkor elvárható a szolidaritás Bihar-Békés távolabbi településeivel is.
Darvas-Zsáka-Furta-Komádi lakóinak ez a távolság már semmi előnyt nem jelent.
Itt egy vázlat a tekergő anakondáról:
M0-tól Nagykerekiig 15 km-t "lejt" az M4 dél-kelet felé.
Ebből a Pest megyei irányszög adott (M0-Albertirsa)
Onnan közel vízszintes (5 km-en belül hullámzó) Kisújszállás-kelet-ig.
Majd következik egy 12 km-es észak-keleti felhúzás, hogy azután visszalejtsen Berettyóújfalu vonaláig.
Az M4 szakasz hosszabb lesz, mint a kiváltandó 42. főút!
Mintha szimmetrizálni lett volna kedve a döntés előkészítőknek: M0-Albertirsa vs. Karcag-Kaba.
(Kabától pont olyan az irányszög a határig, mint az M0-Albertirsa)
Megmagyarázhatatlan pazarlás:
Növekvő beruházási és üzemköltségek. Romló megtérülés (BCR)
Csak ha a közgazdasági nettó jelenérték (ENPV) pozitív, akkor támogatható...
Ha Debrecen megközelítése a cél, akkor el kellett volna vinni az M4 nyomvonalat Hajdúszoboszló elkerülőig,
de ehhez képest a kabai töréspont valami kóros rögzülés abból az időből (2010-2011), amikor
a Minisztérium "Ajtay"-it "szilárd"-an őrizték a népképviselettel szemben... (Azóta is)