dimelo Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 47588

2 in 1  :)

 

Tudom, hogy Füzesgyarmatnak ez a jobb, de akkor elvárható a szolidaritás Bihar-Békés távolabbi településeivel is.

Darvas-Zsáka-Furta-Komádi lakóinak ez a távolság már semmi előnyt nem jelent.

 

Itt egy vázlat a tekergő anakondáról:

M0-tól Nagykerekiig 15 km-t "lejt" az M4 dél-kelet felé.

Ebből a Pest megyei irányszög adott (M0-Albertirsa)

Onnan közel vízszintes (5 km-en belül hullámzó) Kisújszállás-kelet-ig.

Majd következik egy 12 km-es észak-keleti felhúzás, hogy azután visszalejtsen Berettyóújfalu vonaláig.

Az M4 szakasz hosszabb lesz, mint a kiváltandó 42. főút!

Mintha szimmetrizálni lett volna kedve a döntés előkészítőknek: M0-Albertirsa vs. Karcag-Kaba.

(Kabától pont olyan az irányszög a határig, mint az M0-Albertirsa)

Megmagyarázhatatlan pazarlás:

Növekvő beruházási és üzemköltségek. Romló megtérülés (BCR)

Csak ha a közgazdasági nettó jelenérték (ENPV) pozitív, akkor támogatható...

 

Ha Debrecen megközelítése a cél, akkor el kellett volna vinni az M4 nyomvonalat Hajdúszoboszló elkerülőig,

de ehhez képest a kabai töréspont valami kóros rögzülés abból az időből (2010-2011), amikor

a Minisztérium "Ajtay"-it "szilárd"-an őrizték a népképviselettel szemben... (Azóta is)

Előzmény: Landsmann_ (47585)