Igencsak szűkszavú megjegyzésedet próbálom értelmezni.
Szerintem nem esztétikai kérdés, hanem nemzetgazdasági pazarlás:
Karcag - Bucsa (4206. út)
Az M4 nyomvonala a Natura 2000 területek miatt 5,5 km távolságban halad majd a 4. főúttól.
Korábbi változata (halványkék szaggatott) 4 km-re vezetett volna a régi főúttól.
Optimális változata (sötét lila) 1,5 km távolságra lehetett volna. (Ennél a változatnál is Natura 2000 érintettség van.)
A természetvédelem prioritása hosszabb az M4 nyomvonalat és kihasználatlan a 4206. úti csomópontot jelent.
A Kisújszállás-kelet és Karcag-dél szakasz 11,9 km hosszú.
A 20 ezer lakosú Karcag „legrövidebb“ M4 elérhetőségét nyugat felé továbbra is a 34103. út szolgálja (12,9 km)
https://www.google.com/maps/dir/47.3165366,20.9220818/47.2301091,20.8157952/@47.2749971,20.8618325,13z/data=!4m2!4m1!3e0
Karcagnak kelet felé nincs M4 csatlakozása, csak a déli irányban... A városból senki nem fog 9 km-es kerülőt tenni nyugat felé sem.
Mindezen okok miatt az M4 Karcag-Bucsa 4206. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan lesz.
Az engedélyezett M4 nyomvonalon a 155 -160.km-ek között - indokolatlanul nagy - törés látható.
Az öntözött területek optimálisabb elkerülésével (sötét kék) 400-500 m-rel rövidebb lehetne az M4 útvonal,
amely előnyt jelentene Bucsa, Füzesgyarmat és Szeghalom lakóinak is nyugat felé.
A nyomvonal korrekcióval a havaria útvonal (M4-4-M4) is rövidebb lenne.
Evidens módon a rövidebb útvonal kisebb beruházási- és üzemköltségeket jelent, de még fontosabb a hosszútávú nemzetgazdasági haszon (jobb megtérülés)