Dash 9 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 40412

Na még egyszer, mert az előző még nekem is kusza!

 

Abban igaza van, hogy a motor fordulatszámát egy fokozaton belül a regulátor szabályozza. De csak kis mértékben és leginkább az átkapcsolásnál és a  söntöléseknél fellépő terhelésváltozásoknál.

Alap esetben a fordulat az egyes fokozatokon belül közel állandó, ezáltal a teljesítmény is.

Ha a mozdony elértte a kívánt sebességet, nem úgy történik annak a szinten tartása, hogy az addigi fokozaton belül a motor töltését változtatjuk, hanem kissebb fokozatba kapcsol az mv. egészen addig, míg a teljesítmény annyi lesz, ami a sebesség tartásra elég.

A másik módon a fokozatmentes szabályzással rendelkező gépek dolgoznak, pl a LÁEV hibrid mozdonya, ami fix fordulaton működteti a dízelmotort, és a generátor szabályzásával változtat a leadott teljesítményen.

Előzmény: Dash 9 (40411)