ikarus255 Creative Commons License 2019.11.20 0 2 25775

Kecskeméten sokáig nem is volt helyi MÁVAUT illetve AKÖV kirendeltség, mert eredetileg "tanácsi" városi tulajdonú vállalat látta el Kecskemét városi közlekedését.

Baján előbb volt Aköv mint Kecskeméten, aztán jött 1960 és létrehozták a megyei AKÖV-öt.

 

Érdekesség: A Sztálinvárosi 19. sz Aköv látta el Kunszentmiklós Solt környékének közlekedését, az egy megye 1 vállalat 1960 -as életbeléptetéséig.

Pedig Bács-Kiskun megyéről van szó!

Győrben és környékén a Győri Általános Közlekedési Vállalat volt ez az államosításig. A GySeV nek is volt autóbuszüzeme és az szolgálatatott Sopron környékén.

Érdekesség, hogy az államosítás után Komárom -Esztergom megyei Kisbér-Bakonyszembathely-Csatka-Ácsteszér-Súr környéke is Győrből volt kiszolgálva sokáig.

 

Ha a város lesz az üzemeltető 1:1 ben legalább az összes felmerült költséget ki kell fizetni a városnak, nem úgy mint a korábbi Volános időkben....

 

 

Előzmény: trizs77 (25770)