bocios2 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 4393

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, ami független a típustól.

Sok ellenmondásos hírt lehet a neten olvasni, érdekelne kinek mi a tapasztalata, javaslata.

 

Arról van szó, hogy amikor télen hegyekbe szoktunk menni családdal ott ugye reggel nagyon hideg van. 

-15, -18 fok ami még-még "oké". De a szálláshoz nagyon közel van az út ami mindjárt a hegyre visz, kb 6-8 km hosszú, 

elég húzós hosszú emelkedő. A gondom az, hogy indítás után ugye pár perc járatás aminek max van értelme, utána menni kellene 

szépen bemelegíteni a motort és folyamatosan terhelni. 

De itt, még ha nem is nagy tempóval (~ 70 km/h), de egyből jön a nagy emelkedő azaz a nagy terhelés. 

 

Egyébként egy 2015-ös 2.0 Bluehdi 5008-ról van szó. 

Szeretném továbbra is kímélni, mert amúgy sokat nem járok vele, az is 90% pálya, most van benne 85.000 km. 

 

Az érdekelne hogy járok el helyesen. 

Indítom, picit járatom oké.. aztán esetemben jön is az emelkedő. 

Àllófütés nincs, mivel ritkán van ilyen helyzet, amúgy garázsban áll. 

Mivel mindenki olyan öltözékben eleve, a fűtést is lekapcsolom (gondolnám gyorsabban melegszik a motor akkor) - probléma csak a jeges ablakkal van, de letakarom a szélvédőt, akkor jobb a helyet. 

2000 körüli fordulatszámon tartom max 4. sebességben.

Ha felértem hagyom picit járni aztán leállítom. Jó így, nincs miért aggódni vagy lenne valami amit jobban lehet csinálni?

 

 

Köszönöm.