riversea Creative Commons License 2019.11.07 0 1 130244

A Fortepanon találtam egy felvételt (122428), ami szerintem nem a CSPD MORAVA gőzöst ábrázolja, hanem a DDSG MORAVA-t (bár erről a hajóról nem áll rendelkezésre más fotó).

http://fortepan.hu/?image_id=122428

Miért nem? Ez egy egykéményes hajó (valóban van az orrfedélzetre emelve egy kazán, de szemmel láthatóan felújítás alatt áll, így annak nincs jelentősége), a kormányállása közvetlenül a kerékdobok fölött van, míg a CSPD hajón az a kerékdob vonalától hátrafelé helyezkedik el (ld. regiszter fotók), a kerékdobtól előre és hátrafelé is korlátok futnak, míg a CSPD hajón ott  beépített rész van fedélzeti házzal, a hajótest első része az orr felé emelkedő végig testablakokkal, míg a CSPD hajóé az orr felé lejtő kialakítású (ld. regiszter), kéményén nincsen CSPD kéményszalag vagy festés, a DDSG gőzösökön nem is volt soha. A kerékdob rácsozata (5 függőleges osztás) is megegyezik.    

Összehasonlítva a 122430 képpel, nekem nagyon úgy tűnik, hogy a két hajó megegyezik, a 122428 az átépítés előtti vontató, míg a 122430 az átépítés utáni személyhajó, ami ha 42-ben készült a felvétel, akkor biztosan nem új építés, ilyen hajókat akkor már nem építettek.

CSPD hajót a két háború között nagy valószínűséggel nem javítottak Óbudán, mert az övék lett a korábbi MFTR hajóműhely Komáromban.

 

 

Előzmény: napocza (130195)