zjakabfi Creative Commons License 2019.11.07 0 1 130239

Pár gondolat a szárnyashajó beszerzésről.

 

Szerintem van igény a szárnyasokra, ha nem is a Bp-Bécs napi forgalomban.

Ha a régi szárnyasok nem újíthatóak fel, akkor számomra pozitív az új, a régihez kinézetben igen hasonló típus választása. (Hogy örülnénk, hogy ha a régi leallitott hajóink helyére ugyanolyan alakú, formajú, klasszikusabb típusú hajókat vettek, gyártottak volna)

 

Ezek a hajók jó eséllyel menetrendet vagy programszárnyast (Bécs,Pozsony,Solt,Kalocsa)fognak járni, mert szerintem elenyésző a szárnyasok esetén a bérlés, különút.

 

Én magam is sajnálom a csökkenő utasszámot a menetrendiken, főleg a nagyobb távokon, de ez sajátosság mindenhol. Én biztos adnék egy esélyt a Nagy Dunának megint, visegrádi, esztergomi járat mehetne ott.

 

Menetrendi visszafejlesztés nem volt az utóbbi években.

 

Ilyen szárnyashajót ki mástól vehetnénk mint az oroszoktól, akiknek ez Paks2 mellett nyilván aprópénz.

 

Megmarad a hajózási tudás, gyakorlat, tapasztalat.

 

Azt meg halkan jegyzem meg a végén, hogy sajat egyesületünkben 15 év alatt nem rémlik egyetlen dunakanyari menetrendi kirandulás, sőt az inkább gúny és megvetés tárgya volt.