Kopi Creative Commons License 2019.11.03 0 0 4

START:
Megnyitás után jobb oldalt felül 3 fej (Normal, Hard, Hell) található; ott lehet beállítani a játék erősségét.

Érdemes mindegyik pálya szintet végig játszani, amikért csillagokat kapunk.


1. csillag, hogy végig mentél a pályán
2. csillag, hogy sértetlenül
3. csillag, hogy az összes ellenséget kivégezted


Egy pályán nem muszáj egyszerre megcsinálni mind a 3 csillagot, elég, ha csak egyik dologra (sértetlenség, vagy az összes ellenség leszedése) koncentrálsz. De ha csak teljesíteni tudod, az sem baj! Azzal már hozzá férsz a következő pályához, haladhatsz tovább. Megfelelően megerősödve visszatérhetsz korábbi, még nem 3 csillaggal teljesített pályákhoz, és a megfelelő mennyiségű csillag megszerzése után felveheted az adott szakaszért járó jutalmat a ládikákból.
Időnként elakadunk a játékban. Jellegzetes "vízválasztó" a 70-es pálya. Sokan hosszú ideig dekkolnak a 69-es teljesítése után, hogy tovább haladhassanak. Megfelelően meg kell erősödniük, hogy a 70-es Boss-t leverhessék.
Itt azért már az egyéni képességek is jelentős szerepet kapnak. Néhányan szinte alap gépekkel is túljutnak a nehéz szakaszokon, miközben a többség az erősítésekkel van elfoglalva.

 

Csak a Normal játékon lejátszott pályák teljesítéséért kapsz plusz gemet, aranyat vagy kártyát. De mindegyik nehézségi pályán kapunk csillagokat, amiket be tudsz váltani, mégpedig a fejek alatti dobozoknál, attól függően hány csillagot értél el az adott szakaszon. Amikor pulzálnak, akkor lehet beváltani.


A játék 7-es blokkokra van osztva. A blokkokon belül a csillagok is 7-14-21 bontásban adhatnak plusz jutalmat a már említett ládikákban. Továbbá mindegyik 7-es blokkban van 2-2 Extra pálya is, amiket csak az ott feltüntetett hajóval lehet teljesíteni. Aki nem rendelkezik azzal az egységgel, nem tud azon a pályán játszani. Ezek a pályák is adnak 3-3 csillagot. A 6 csillagért meg az alsó, 4. ládikában vehető fel a jutalom. (Ez a jutalom nem ér annyit, hogy miatta érdemes lenne megszerezni azt a hajót, ami a feladat teljesítéséhez szükséges, ha egyébként arra az egységre nincs szükségünk.)

Mindegyik 7-es blokk végén lévő pálya befejezésekor egy-egy Boss az ellenfél. A Boss leszedése után pár gemet kapunk. Meghatározott, hogy naponta mennyit kaphatunk. Célszerű addig ütni egy-egy Bost, amíg gemet is ad. Mindegy, melyiket választjuk. (Illetve a 49-es Boss valami bug miatt nem ad semmit.) Van, aki a legkönnyebbnél, mások a kihívást is adónál szedik össze a gemeket. Amikor már nem ad gemet, akkor aznap hiába ütjük tovább. Persze aranyat továbbra is lehet a teljesítés során szerezni.

 

Gemet csak a Boss-ok adnak. A többi leszedett egység - és a Boss is - elszórhat pár dolgot. Főleg aranyat. De zöld "ampullákat" is kaphatunk, amik erősítik az adott játékot. A 35-ös pályától energiaitalt is szórhatnak az egységek. (Aki teheti, a napi Boss "feladatot" is olyan pályán teljesítse, ahol energiaitalt is kaphat.)
Az egységek fejlesztéséhez szükséges kártyákat is elszórhatnak az ellenfelek.
Az időnként elszórt kalitkás kérdőjel egy új egységerősítő, ami nem az adott játékra vonatkozik, hanem az Engines fül alatt lehet felhasználni. (Pontos működését még nem teljesen ismerjük, de amire rájöttünk, rövidesen leírjuk.)

A pályákon az ellenfelek által elszórt dolgokat - a lövedékeik kivételével! :)) - érdemes összeszedni. A pálya teljesítése után a még a képernyőn lévő begyűjthető tárgyak összeszedésére csak nagyon rövid idő áll rendelkezésre, ezért akkor igyekeznünk kell. Illetve pálya teljesítése közben is, mert az elszórt dolgok eltérő sebességgel lefelé haladnak, és elhagyják a játékteret.
Az elszórt aranyat szinte magába szippantja az egységünk. De a többit precízebben kell összeszednünk.

 

Az ellenfelek által elszórt zöld "ampullák" csak az adott pályára vonatkoznak. A pálya teljesítése után nincs további hatásuk.
Zöld "ampullákból" jelenleg 6 féle szedhető össze a pályákon:
- felfelé mutató nyilat tartalmazó - növeli a tűzerőt
- villámjelet tartalmazó - növeli a hajóhoz kapcsolt Skillek számát
A szívet tartalmazó - életszámot növelő - zöld "ampulla" a pályán jelenleg nem szerezhető meg.
- L betűt tartalmazó - pár másodpercig használható több ágú lézer, ami nagyon hatásos
- H betűt tartalmazó - nyomkövető rakéták; ezek is hatásosak
- W betűt tartalmazó - minden irányban végighaladó "fuvallat"; majdnem csak annyit is ér...
- B betűt tartalmazó - ez egy bomba, amit bárhol is kapunk el, a képernyő közepétől egyre gyengülő erővel fejti ki hatását; egyes pályákon az ellenfelek elhelyezkedésétől függően nagyon hatásos, máshol mintha nem is lenne

 

A betűket tartalmazó zöld "ampullákat" akkor próbáljuk meg "elkapni", amikor azok leginkább hasznosíthatóak. Ez persze az esetek jó részében nem megvalósítható, mert vagy zsúfolt helyen vannak, és nem férünk hozzá, vagy amikor elkapjuk, éppen nincs mire bevetni. Ha meg nem kapjuk el, kiúsznak a képernyőről.

 

Amikor elkezdjük a napi játszadozásainkat, az első pályák teljesítése után mindig megjelenik egy általunk "néninek" nevezett csajszi, és jutalomért cserébe videónézési lehetőséget kínál. (Kivéve az 1. pályát. Ott nincs "néni". Lehet, hogy máshol sincs, de azt még nem vettük észre.)


Arany és gem, arany és egységkártya, gem és egységkártya a kínálata. 10 mp-ig van a képernyőn. Utána eltűnik. A felette lévő részre kattintva azonnal is eltüntethető. Javasoljuk, hogy a jutalomért cserébe inkább nézzétek meg a reklámot, amit kínál. (Ami ugye nem azt jelenti, hogy ténylegesen nézitek is.) A nehezen gyűlő gem és egységkártya miatt érdemes a nézés mellett dönteni.


A "néni" eltérő számban jelenik meg. Van, akinél 20-szor, másnál 6-szor. Nem tudtunk rájönni az okára! Két közel azonos időpontban regisztrált játékostársunknál is teljesen különböző módon jelenik meg. A nekünk jutó darabszám után aznap már nem jelenik meg többet, csak a következő napon.

 

A pályák teljesítése után minden esetben megjelenik egy, a pályán megszerzett aranyat kétszerező (ritkán négyszerező) videónézési lehetőség is. Ez sem kötelező, de gyorsabban gyűlik az arany, ha rákattintunk. (Főleg, ha rövid reklámot fogunk ki... :) )

 

Amikor egy pályát nem sikerül megoldanunk, akkor felkínál a játék egy további életet, amit gemért (ezt ne válasszuk!), vagy reklámnézésért kaphatunk meg. Amennyiben a plusz élet ellenére ismét bukunk, egy másik egységünkkel folytathatjuk még a pályát. De ez utóbbi lehetőséget aznap egy adott további egységre csak egyszer kínálja fel a program.

Komolyabb pályákat érdemes két kézzel teljesíteni. Egyik kezünkkel az egységet irányítani, másikkal meg a Skilleket adagolni.

 

ENDLESS mód (VÉGTELEN JEL) - jobb alsó gomb a Start menün belül:
Egymás után jönnek az ellenfelek; a pálya egyre erősödik, klf. szakaszokban (8, 18, 26, 38...) megjelenik 1-1 fő gonosz Boss is. (Amíg nem kaptuk meg az aznapra szánt gem mennyiségünket, ezek a Boss-ok is eldobálják nekünk.)


A 38-as Endless szakasz az, amit már nagyon nehéz teljesíteni. Nem nagyon éri meg vele vesződni.


10 pályát lehet teljesíteni. Amennyiben elveszítettük az egységeinket, nincs az adott pályához javítási lehetőség.


Az Endless alatt elég sok arany gyűjthető. De energiaitalt sajnos nem ad. Ezért aki a Winget fejleszteni szeretné, inkább a 35-ös pálya feletti pályákon szerezzen aranyat. Értelemszerűen ha a napi feladatok között is szerepel pár Endless pálya teljesítése, akkor a jutalom miatt célszerű lejátszani. Az is megoldás lehet, hogy valaki csak benéz, és szándékosan gyorsan elveszíti az egységeit. A program teljesítettnek veszi a feladatot.

 

A pályák kezdése előtt a zöld "ampullákkal" be lehet állítani, hogy milyen erősítésekkel szeretnéd az adott pálya előtt növelni a hajód erejét. Ez lehet plusz erő (felfelé mutató nyíl) , plusz egy Skill (villám jel), vagy plusz életerő (szív) növelés. Mivel - főleg eleinte - ezek korlátozott számban állnak rendelkezésre, célszerű csak akkor hozzáadni az egységeidhez, mikor úgy érzed, hogy azok segítségével megoldható a kiszemelt pálya. De utána le kell szedni az erősítést, mert a program minden további indulásnál automatikusan hozzáadja az egységekhez, és ezáltal csökkenti a lehetőségek számát.