BZoltan Creative Commons License 2019.10.26 0 0 71056

Akkor az egy vásár volt ahol a termelők együtt vagy egyénileg finanszírozták a kitelepülést amit az eladott borokból húztak be. Ez is egy létező modell.

 

E feltétele ennek az, hogy olyan közönség legyen akik nem csak kóstolnak, hanem vásárolnak is.

A magyar boros rendezvények iszonyatosan gázos problémája az az, hogy az elmúlt pár évtizedben a rendezvényszervezők rászoktatták arra a közönséget, hogy a boros rendezvények az ivászatról és a kocsmáltatásról szólnak.

 

Erről írtam egy cikket két éve: https://borrajongo.blog.hu/2017/10/04/belga_kaland

Indokoltan, vagy nem a büszkeség, de tudtommal rajtam kívül még senki nem írt nyilvánosan arról, hogy ameddig egy boros rendezvény nem elsősorban a palackos bor értékesítéséről szól addig esély sincsen elszakadni a mostani fostenger színvonaltól.

 

Vannak ígéretes rendezvények amik ebbe az irányba fejlődnek. A Mitiszol! és a Zwack Open ilyen rendezvények és a https://govolcanic.com is egyértelműen ilyen szellemben indult.

Le kell vetni ezt a szánalmas kicsinyhitű, álszent kóklerséget, hogy hát a boros rendezvény az egy lehetőség a borásznak, hogy bemutassa a borait... Muhahha... ezzel a fos dumával bróbálnak ingyébort és ingyémunkát kisajtolni az össznépi itatásra fókuszáló gagyi boros rendezvények.

Érdekes, vagy inkább szánalmas, hogy boros újságban, boros blogon, boros platformon az elmúlt húsz évben senki nem merte leírni, hogy ez a formátum mekkora zsákutca. Hogy a termelő bérel standot, viszi az ingyébort és áll be kocsmárosnak ingyé a pult mögé ameddig a szervező eladja a fesztiválpoharat meg a karszalagot sok pénzért a bebaszni akaró vendégnek aki a belépődíjat minél hatékonyabban akarja leinni és eszébe sem jut az, hogy bármit is vásároljon.

Hány, meg hány ilyen kocsmáltató borász hallja, hogy "csak a legjobb borodból kérek kóstolót" szar dumát... mert a vendég ki akarja maxolni a beugrót.

Na, erről nem beszél senki... Miért is? Hát mert féltik az ingyébelépőjüket!


Miközben ha a biznisz lenne a fókuszban és túllépnék a szűzies zavarodottságunkon, hogy hát bizony a bortermelés alapvetően üzlet és nem szociális tevékenység és a borászok nem kultúrmisszióból csinálnak bort, hanem egy gazdasági vállalkozásként akkor simán beleférne az ingyenes kóstolás is.... ahogy Tibiliszben és sok más helyen ez működ is. Csak ott nem csapják be magukat és a fogyasztót a borászatok.

Előzmény: naivkezdo (71055)