Szmuk Creative Commons License 2019.10.22 0 2 91061

Micsoda téma itt, végre valami igzgalom :D

 

Kezdjük a legelejétől, ne egyből fejjel a falnak!

 

  Nincs előttem az XT600Z kapcs rajza, de feltehetőleg egy több fázisú(mondjuk legyen 3) állandó gerjesztésű generátora van.+gyújtó vagy cdi jeladó

Tegyetek már be rajzot róla ide a fórumba.

(Haynes féle manual-t szerezd be a motorodhoz, ezekben a service manual-ban eléggé aprólékosan benne van a hibafeltárás menete, móricka ábrákkal)

 

Én ezt használom minden járművömhöz. Szerencsére ritkán kell forgatni.

De volt már hogy kellett! 

 

Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?

Lendkerék nem ér bele semmibe? Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés? Milyen lakkal kented le,?

Bocsi hogy sok a kérdőjel, de mind nagyon-nagyon fontos tényező.

Erre külön szakmát tanultak az emberek annó!

 

Jól írják az előttem szólók , hogy DMM-el(Digitális Multiméterrel) nem fogsz valós értéket mérni.

Ezért van rá egy nagyon okos is "találmány" analóg mérő :)

De van egy másik okosság is erre:->

 

Tegyük fel 3fázisod van(összteljesítményed mondjuk legyen 180W a példa kedvéért).

 Minden fázis végére tegyél egy 60W-os vagy H4-es lámpát de jó hagyományos wolframszálas 220V-os izzó is. csak körülményes megépíteni, mert kell foglalat is :D

Szóval. Beindítod a motort, és ennek a 3égőnek egyformán kell világítania. ha alapjáraton ketyeg, és ha emeled a fordulatszámot, akkor erősödik a fénye.

itt egy jó példa videó, hogy működik ez a valóságban.

https://www.youtube.com/watch?v=PQTaFawPCQs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2CWdOxov7eY4BypTIFN_5AHzDWWecBla5vq-yQty0M3VrNKPlPePUS1bQ

Ezzel a művelettel ki tudod deríteni hogy minden tekercsed megfelelően működik.

 

Ha idáig OK a dolog, akkor szerencséd van.

---(nekem az volt az afrikán)

De simán meglehet azt csinálni, ha elszáll a fesz.szabod, és egy az egybe megkapja azt a töltést az akkud, meg minden, felpúpososdik(túltöltés), és az állórészek nem bírják a kiképzést és mind megszakad. nekem az összes égőm kiment a motoron, fesz.szab csatija porrá égett.

akku kuka...fesz.szab kuka.

ha még megyek még 100km-t tuti vennem kellett volna egy komplett állórészt.Hondánál az eléggé borsos, még megtekertetni is!---

bocsi a monológért .

 

És jöjjön a fekete leves!

 

fesz. szabod jó?

Ugyanis a CDI-nek már egyenáram kell, és itt kell frankón a stabil 12V, de ha mondjuk a diódáid is lehetnek rosszak. E körül is lehet gubbanc a tekercsek után, akkor az is beleszól a játékba.

Mérj töltést. fesz szab előtt. 

 

állórészen a CDI jeladója(tekercse mit tudom én, nincs előttem  a rajz)

https://www.youtube.com/watch?v=MFSKckk7baA 1.09.nél a mérd ki  nem itt van-e a baj!

Videó elég jó, próbáld értelmezni, legalább tanulsz egy kis nyelvet, nem mindig csak az angol:D

 

Ez a diódahidad ha jól értelmezem, ezt ki tudod mérni, dióda állásban  frankón(nyit zár..stb).

Elsőre körre ennyi, várom a kérdéseimre a választ.

 

De van motorszerelő is a világon, miért nem tolod be hozzá?

vagy autóvillamossági szerelőhöz :D.

 

Én amihez nem értek, nem nyúlok bele, ezért se csinálom meg a DRZ-n a szelephézag csekkolást, mert itt vez.tengelyek ki, mérni összerakni,nyomatékot húzni, vezérlés beállítás...stb. Nem vagyok motorszerelő, csak lelkes amatőr.

 

Üdv_Szmuki

 

ui:remélem tudtam segíteni valamiben. és még meg se ittam a reggeli KV-mat!