Egy mai fiatalt nem fogsz évekre iskolapadba ültetni, neki élmény kell, fizetés kell - lehetőleg azonnal.
A munkaadónak meg munkaerő kell - lehetőleg azonnal.
Ez egy gépészeti elemekkel megspékelt matróz de luxe képzés, amiből - ahogy a cikk is írja - 5-10 év, mire valaki hajóvezető lehet, addig meg megtapasztal mindent, amit kell. Vehetjük úgy, hogy munka közben még évekig gyakorlat orientált képzés zajlik.
A hajógépészet (ahogy az autószerelés) úgyis egyre inkább laptopos hibaolvasós tisztaruhás munkakörré válik (kis túlzással), a folyamatos törődést igénylő valódi hajógépek a belvizekről kb kihaltak (a Balatonon ugye csak a Kelén maradt). Sok más esetben hibaüzenet -> szakszerviz...
(Nem mondom, hogy jó, hogy efelé megy a világ, de efelé megy, tehát alkalmazkodni kell. Bár ez lenne ennek a cégnek a legnagyobb baja...)