György barát Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 59188

Itt nagy a kavarodás. 

 

Az   MCi-43   Behelfspersonenwagen (szükség-személykocsi) sorozat 1943-tól épült. és gyári új járművek. Csak éppen egy már korábbi teherkocsi elemeit használták föl a sorozat készítésénél. (A Leipzig rajz fölött az utolsó mondat hamis.) 

 

Nagy valószínűséggel hozzánk is kerültek ilyen járművek. De mi lenne a logika abban, hogy éppen egy "negyedosztályút" építsünk át "negyedosztályúvá"? Ráadásul ilyen jelentős mértékben! (Feszmű, fék, hordrugók, szekrényhossz és forma.) 

[Az MCi-43 alatt a főfékhenger vízszintes. A   B 49031 alatt jól láthatóan függőleges, a rugó hosszab a kérékátmérőnél.] 

 

Itt van a német vagon rajza: a hordrugók hossza 970 mm. (Kisebb, mint a kerékátmérő. Az utóbbi 1000 mm.) 

A Leipzig alváz meg van "patkolva" és a végenkénti 150 mm plusz tartja a beszállóperont. 

 

Én úgy gondolom, valamikor (1944-ben?) átvettük a német ötletet, és mi is gyártottunk saját szükségkocsit

A méretek ismerete nélkül csak saccolom az   Mh 117 xxx   sertésszállító alját. (Akkoriban gyártásban volt.) 

 

 

Előzmény: gumidani (59185)