Itt nagy a kavarodás.
Az MCi-43 Behelfspersonenwagen (szükség-személykocsi) sorozat 1943-tól épült. és gyári új járművek. Csak éppen egy már korábbi teherkocsi elemeit használták föl a sorozat készítésénél. (A Leipzig rajz fölött az utolsó mondat hamis.)
Nagy valószínűséggel hozzánk is kerültek ilyen járművek. De mi lenne a logika abban, hogy éppen egy "negyedosztályút" építsünk át "negyedosztályúvá"? Ráadásul ilyen jelentős mértékben! (Feszmű, fék, hordrugók, szekrényhossz és forma.)
[Az MCi-43 alatt a főfékhenger vízszintes. A B 49031 alatt jól láthatóan függőleges, a rugó hosszab a kérékátmérőnél.]
Itt van a német vagon rajza: a hordrugók hossza 970 mm. (Kisebb, mint a kerékátmérő. Az utóbbi 1000 mm.)
A Leipzig alváz meg van "patkolva" és a végenkénti 150 mm plusz tartja a beszállóperont.
Én úgy gondolom, valamikor (1944-ben?) átvettük a német ötletet, és mi is gyártottunk saját szükségkocsit.
A méretek ismerete nélkül csak saccolom az Mh 117 xxx sertésszállító alját. (Akkoriban gyártásban volt.)