gzsolt1969 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 633

Oil csere intervallumot nem véletlenül szabják meg,általában normál olaj használatára  /ásványi/ -ra terveznek...gazdaságosság....stb.....lásd Mannol 10w.-40 standart...1100ft/ liter....

 

A fél szintetikus egy picit tovább bírja.....  A szintetikus pedig akár 1000km-rel is odébb tolhatja a csere intervallumot...legjobban az észteres bírja minden téren,igaz egy liter 4000ft....

 

Kérdés hogy melyik jobb a motornak.....4000km -egy csere észteressel....vagy 4000km alatt 2 szer cserélni ásványival.....ízlés és szerviz díj kérdése....

 

A kymco grand dink 250 robogómban 2000km -ként  kellett olajat cserélni!!!! igaz megvolt 12 perc alatt...többször lemértem...már sportot csináltam belőle.....

 

Robogók között a Piaggió "i-get" engine viszi a prímet 10000km oil csere intervallummal????? Én nem hiszek nekik...a honda pcx 2014 utáni is csak 6000km ír elő....pedig az sem ócska blokk...

 

Ha már koppincs-ról írunk....A piaggió Medley is start /stop engine-vel jön,és van generátor önindítója....nem furcsa a honda pcx már közel tíz éve tudja ezt?!

 

De az átkos rendszerben is volt ám ilyen járgány......tatran 125 robogó....dinastarteres volt már az 1960-as években!!!!!  üdv zs