I.Blasius Creative Commons License 2019.10.11 0 0 623

1- hogyan vagy megelégedve a robogóval?

Meg vagyok elégedve, a motor 60-ig szuper, 95-ig fel is kúszik, így a forgalom ritmusát teljesen jól tartja. Fékek, fényszóró jó, üléspozíció nekem teljesen megfelelő (minden dimenziójában olyan amúgy, mint a régebbi Vespa ET2-esemé volt).

 

Ami nem tetszik: 

- A tank 5 liter, de a motorka eszik simán Budapesten 3,2 l körül (a gyár a típusbizonyítványban 2,9-et ad meg), így 110-120 km után szinte üreset jelez, vagyis én hetente tankolom (ilyenkor 4 liter körül megy bele). Sűrűnek érzem, igaz, hosszabb úton egyszer elmentem 150 km-t egy tankkal, de az nyugis országutas 80 km/h-s menet volt.

- a gyári gumija nagyon ócska, én 500 km után cseréltettem Bridgestone Hoop gumikra, ez szereléssel együtt sajna 30 ezrembe fájt, de rá kell szánni.

- A Vespára való Tucano pántjait nincs hova rögzíteni a motor alján, ezért nem fekszik fel rá rendesen, így derékra köthető ölzsák jobb rá télen. 

- Remélem csak a bejáratás miatt van, hogy az olajcserénél a 9 dl olaj helyett kb 6 csorgott ki.

- A szervízkönyv alapján igazi nebántsvirág a robogó, évi két szervizelést írnak rá, és kis túlzással 3000 km-enként át kell vizsgálni a fél motort, 6 hónaponta meg gyertyát cserélni. Érdekes, hogy szelephézag állításról nem írnak, míg pl. a Honda PCX-nél állítólag azt 4000 km-enként meg kell ejteni. Azt sajnálom, hogy semmilyen szerelési segédlet nincs a manualban.

- Múltkor kiesett a bal tükör lapja egy döccenőn. Szerencsére 3000 Ft volt az új tükör. Valószínűleg a nyári napon állás, a rossz utak okoztam rázkódás, és a motorjának saját vibrálása nem tett jót a ragasztásnak.

 

2-könnyen indul hidegen,melegen?

 

- Próbáltam mínusz 3-ban, és plusz 35-ben is, eddig mindig indult önindítóról, így a berúgókarját még sosem babráltam.

 

3-szervíz tapasztalatok?-árak?

 

- Nekem Szentendrére járás macerás lenne, ezért a Keeway honlapján lévő, Hosuba szervízt választottam a Boráros téren. Az első szervíz 18 ezer volt, így úgy döntöttem, kidobom az ablakon a plusz 1 év garit, és nemrég magam cseréltem le az olajat, megtett 2000 km után. 10W40 ment bele, Mannolt vettem, kemény 1000 ft-ra jött ki az olajcsere. 

 

4-fogyasztás benzinben,esetleg oil -ban? milyen motor oil kell bele...,

Számolj 3,2 literrel, azt tudja tartani, nem érdemes bízni abban, hogy figyelmesen levihető 2,5 köré.

 

 

5-mire kell figyelni ujj motor átvételekor,típushibák stb...??      

Nekem az első fék csöveinek összefogó bilincse annyira akadt a berúgózáskor az első doblemezben, hogy a kormányt nem tudtam rendesen elfordítani egy kikerülő manővernél. Nem örültem neki, volt a robogóban akkor 5 km, és majdnem felkenődtem vele a kikerült autóra. A kötelező szervíznél meg volt pofájuk 3000 Ft-ot kiszámlázni a visszahajlításra, holott balesetveszélyes motort át se lett volna szabad adni. Amúgy kicsit még mindig hozzáér a bilincs erős fékezésnél, vagyis ezt tekinthetjük szerintem típushibának. Más nincs szerencsére.

 

Összességében én nagyon ajánlom ezt a robogót, de szerintem érdemes kipróbálni egy 120 ezerrel drágább Suzuki Addresst is, az tényleg 2 liter körül fogyaszt a tesztek alapján (asszem 190 km a hatótávja), nagyobb a kereke, és talán az árát is jobban tartja, mégiscsak japán (mégha valahol Indonéziában, vagy Thaiföldön is gyártják.)

                                          

Előzmény: gzsolt1969 (622)