pego123 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 202644

Sziasztok, akkor az ígért információk, hosszú lehet.

 

Az idei évem: márciustól van adatom, de biztosan futottam előtte is, mert nem egy majd' 7 km-rel kezdetem, mert mindig 2-3 km volt az indulás. Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem mindegyik alkalommal vittem a telefont... Többek között ennek is akartam véget vetni ezzel a Polarral.
március: 45 km / 8 alkalom
április: 46 km / 7 alkalom
május: 23 km / 5 alkalom
június-július: 1-1 alkalom, 3-3 km
augusztus: 17 km / 5 alkalom
szeptember: 31 km / 10 alkalom
október: 10 km / 3 alkalom

Pl. egy áprilisi 10 km 7 min/km-es tempóval, 156-os átlag és 169-es max pulzussal ment le. Próbálok lassabban kezdeni majd tartani és a végén gyorsulni. Itt is a leglassabb 1 km-em az első volt, a leggyorsabb (6:51 min/km) az utolsó. Már az első km után 150 feletti volt a pulzus, ami egy 7:54-es min/km tempó. OK, emelkedőn kezdek, de nem vészes.

 

A nyári kihagyás után óvatosan kezdtem, ez látszik is.

 

Nem készülök versenyre, csak magammal. Célom az egészség fenntartás, a bevitt kalóriák felhasználása. Számokban: heti 3-4 futás, ~20 km, egyben 15 km-nél nem több, de inkább max 10 km egyszerre. Tehát mondjuk 3-5-7-5 km vagy 3-5-10 km hetente.

Tempó: futottam 36 fokban 10 km-t 6 perces kilométerekkel, az akkor nem esett túl jól, de biztosan szerepe volt a melegnek is. 6 kilométert 5:30-as tempóval, az akkor jól esett. Tehát állóképességet, némi tempót és alacsonyabb pulzust szeretnék fejleszteni.

 

A max pulzus meghatározására még egy kicsit ráfekszem, de nem hiszem, hogy teljesítménydiagnosztikára befizetnék, nem látom, hogy megérné nekem azt a több tízezer forintot. Az ébredési pulzusom 50 körüli.

A Polar 10%-onként lép, szerintem még a kifejezetten sportóráknál is a biztonságra és a széles körben történő felhasználásra törekednek. Csuklómon a Vantage, mellkasomon Wahoo telefonnal párosítva. Mivel a pulzus értékek nagyjából egyeznek, ezzel nincsen gond. Mindkettőnél tudom módosítani manuálisan is a sávokat. A cikkek tetszettek. Futás közben megy a Wahoo és a Runtastic (most már adidas Running) app és azt hiszem, hogy a Runtastic bemondja, amikor sávot váltok. Ott nem látom, hogy hol lehetne akár a max pulzust, akár mást megadni, de egy szinttel lejjebbit mond, mint a Polar ír. A pulzusszám megegyezik. Szóval lehet, hogy első körben a Polar sávjait kellene módosítani, ezt kell majd jól lemérni és kitalálni, hogy mi alapján és mennyire.

 

Talán nem is lett annyira hosszú, de tudnék még írni :-).

 

Köszönöm!