tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506276

Azt aposztrofáljuk forgalomsűrűségnek, hogy ha andalgunk, akkor valakinek útban leszünk. Még annak is, aki szabályos sebességgel halad.

 

Mármint átlagtempón azt értjük, hogy tényleg megáll?

 

Ez itt egy nagyon egyszerű feladat volt: vagy gyorsítani egy rendeset (mondjuk pont olyat, amilyet az utolsó 2 másodpercben sikerült), vagy elvenni a gázt egy pillanatra (de erre nem tuti, hogy szükség volt). Ebből nulla ment. (Egyébként erős a gyanúm, hogy ha a világon semmit sem csinál, az a fehér autó úgy megy el, hogy utána ő még kényelmesen tud előzni 2 km/h sebességkülönbséggel).

Mi van, ha komolyabb a feladat?

 

Az elején nem gyorsít, utána egy kicsit. Csak a végén nagyot.

 

Játsszuk le az ilyenkor szokásos szcenáriót, mert az a leggyakoribb:

 

A mazsola észreveszi, hogy van valaki a sávjában, akit egy-két percen belül utolér. Belenéz a tükörbe, nincs senki a belsőben, úgyhogy bemegy. Ekkor utoléri az, aki mégis ott volt. Az utóbbi lassít, kivár egy kicsit, hogy hátha kihúz, de nem húz ki, így nagyobbat fékez. Ez nagyon valószínű 4 másodperc körül. Innen ugye az ember megvárja, míg a mazsola befejez egy 20 másodperces előzést, aztán reménykedik, hogy nem bukkan fel valahol Siófoknál egy kamion, mert akkor 100 kilométert megy mögötte. A gyengébb idegzetűek esetleg jobbról előznek. Node ilyenkor a mazsola megtalálja a gázt, így a jobbról előző szépen beleszorul a saját fasságába, meg az övébe. 

 

Az a besorolás teljesen fölösleges ott, nem túl kényelmes, és mint látjuk, az életveszélyhez elég egy másik fasz, arra pedig jelentős esély van. Aki rádudál a biciklisre, ha az előre megy, szintén ne vezessen autót. Hiszen nem tudja a szabályokat.

 

Persze, hogy az.

 

Előzmény: ghosty9 (506272)