pego123 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 202627

Üdvözlet mindenkinek!

 

Régóta olvasgatom a topikot, de most kérdeznék, ha lehet.

Vettem egy Polar Vantage M-et és készítettem egy edzéstervet. E szerint időtartam és pulzustartomány szerint kellene futnom. Megadtam minden adatot magamról, ezek alapján kalkulált, a max pulzus esetében 220-életkor helyett próbáltam terheléssel max pulzust nézni (5 km futás után 2 db ~250 m emelkedős sprint), ami magasabb is lett. Nyugalmi pulzust is néztem.

A kérdésem, hogy mennyire normális és mit tehetek ellene (ha kell egyáltalán), hogy nagyon hamar felmegy a pulzusom? Pl. hétfőn Easy jog volt a terv, ami az 1-2-es zónában 10 perc, a 3-asban 15 perc majd újra az 1-2-esben 5 perc. Nálam a zónák így néznek ki (a Polar szerint): 1: 95-113; 2: 114-132, 3: 133-151, 4: 152-170 és 5: 171-189. A 30 percből 28:20-at a 3-as, 133-151 tartományban töltöttem, átlag pulzus 138 volt, a max 155. Van velem még egy mellkasi jeladó is, az átlag és a max esetén nincsen igazán eltérés (137 és 154), de szerintem a zónákban sem, bár ott a 3-as zóna 131-147 közötti, ahol 26:17-es töltöttem.

 

Ezt önmagában még nem tartanám akkora dolognak, de ez egy jog volt, és 8:40-es tempó! Ennél lassabban már szinte sétálok (sőt, lehet, hogy sétában is tudok ennél többet.). Nem fogyasztottam semmilyen pulzus emelő szert (pl. kv).

 

Nem vagyok olyan nagypályás futó, mint itt sokan, de azért pár éve futogatok. Volt, amikor heti 4 alkalom, volt, amikor havi kettő. Idén májusig rendszeresen, utána a nyáron ritkábban, de szeptembertől újra sűrűbben, tehát nem arról van szó, hogy hosszú évek tespedése után most felkeltem a fotelből és csodálkozom.

 

Mi a véleményetek?

 

Köszönöm!