Ezek az okmányirodák -- illetve az ügyintézőik -- felülmúlhatatlanok , sikerült kifognunk valami idióta kezdőt .
Mopedautó átírás : annyi komplikációval , hogy a pár évvel ezelőtti öröklés miatt a jármű közös tulajdon volt ( van ) , egyidőben 3 tulaj leledzik . Ennek megfelelően a masinát megvásárló barátom írt is 3 adásvételi szerződést , mindegyik tulajdonossal 1-1-et , egyidőre , ugyanarra a járműre .
Az egyik szerződést kicsit igazítani kellett , azt postán felküldték az eladók . A vevő eléggé elfoglalt volt , így közel 2 hét után jutott be a Szent Hivatalba , afélfogadási idő végére -- ez utóbbi azért lényeges , mert olyankor már nincs benn a némileg értelmesebb vezető .
Az ügyintéző először azon akadt meg , hogy ha 50 cm3-nál nagyobb a motor akkor miért nincs műszaki érvényesség . Odahívta valami kolléganőjét , majd együtt felhívtak valakit . A telefonos megmagyarázta , hogy ez nem gond -- mármint a műszaki érvényesség -- de mi van a záradékkal ? Miféle záradékkal ? Hát a vezethetőségre vonatkozó záradékkal , mert be kell írni , hogy a jármű csak "B"-kategóriás jogosítvánnyal vezethető ...
A mopedautót 2016-ban helyezték Magyarországon forgalomba , semmilyen bejegyzés nincs a forgalmi hátoldalán , és persze a nyilvántartásban a törzsadatok között sem .
Utána még azt is kitalálták , hogy a 3 eladós kalandnak egy szerződésen kell lennie , állítólag a netről tölthető le ilyen nyomtatvány . Erről annyit : tegnap este több órán (!) át keresgéltem , de ilyesminek a nyomára se bukkantam . A mopedautót vásárló barátom is túrta a hálót , ő talált valami Totalcaros jogi tanácsot , ahol írta a jogász , hogy valóban egy papíron kell megírni a dolgot .
Az eladó tavaly vált meg az ugyanígy 1/3-1/3-1/3-ad tulajdonjogú szétörökölt utánfutójától , azt ott náluk a helyi okmányiroda szó nélkül átírta a 3 külön adásvételire .
Szép vagy , gyönyörű , Magyarország !