Slowrider_Gabe Creative Commons License 2019.10.01 0 0 174

Szia Apatata!

 

 

Mindkét belinkelt motor olyan mint az enyém, ami ráadásul szintén 2008-as. Iszonyat stabil, nagyon érződik rajta a minőség, minden egyes csavarján. Nem is szokták nagyon eladni, csak a tömege miatt: egy bizonyos kor felett egyre nehezebb mozgatni a motort.

Az FJR-hez képest hatalmas előnye az ABS és a valamivel jobb motor, a BMW R szériához képest már csak a sokkal jobb motor, bár ez inkább már filozófia (4 henger vs. 2 henger), meg azért a BMW jó motorokat gyárt. Hátránya mindkettővel szemben a nagy össztömege.

 

A másodiknak belinkelt motor jobban tetszik, főként mert mert közelebb áll a motor valós piaci árhoz, bár őszi árként még így is szemtelenül drága: én az enyémet 4500 CHF-ért vettem tavasszal (!), 3500 CHF beszámítással (nagyon jó ajánlat), 55e km-rel, és ez svájci ár, ami messze a német árfekvés felett kellene hogy legyen. A német GTR fórumon hirdetnek még egyet 45e km-rel 5300 EUR-ért, ahogy látom szintén első szériás, mint az enyém.

A motorpiac egyébként se pörög annyira, szóval nem értem ezt a drágaságot, meg hát ősz van, a motor téli tárolása meg pénzbe kerül. Amiért még első látásra jobban tetszik az olcsóbb, hogy megvan hozzá a topcase háttámlája.

 

Csak egyedül akarsz túrázni, vagy utassal? Az üléspozíció nem feltétlen kényelmes magasabb vagy hosszú lábú utasoknak, mindenképpen kipróbáltatnám. Én ezért majd tavasszal tervezek beszerezni egy alacsonyabb utas-lábtartót.

 

Vezetési élményre: bombajó. Ha szereted és esetleg igényled a gyorsításokat, a nyomatélkot akármilyen sebességnél, akkor ez a te motorod. Brutális erő. Alacsony fordulaton akár egy nagyon nyugodt, papás túragép (a változó szelepvezérlésnek köszönhetően), minden sebességnél nagyon kezes és stabil, mondjuk krúzolni egy R1150RT is elég, és azt érzésre talán könnyebben lehet döntögetni (kevesebb forgó tömeg miatt). Viszont cserébe a nyomába se ér a GTR-nek. Valamit valamiért. A futómű állítható, ez nagy előny, ha meg vagy pakolva, vagy utassal mész. Szerintem ide a BMW elektromos kütyüje parasztvakítás, és szeret elromlani. A kollégám BMW-je így lett gazdasági totálkár: csak elromlott a hátsó rugóstag.

 

Kiegészítőket lehet venni hozzá ezt-azt, én egy 5 cm-es kormánymagasítóval kezdtem a 185 cm-es magasságomhoz. Alapvetően a Kawa gyári alkatrészek aranyárban mennek, de cserébe sokáig tartanak. Ebből a szempontból talán többmindent lehet venni egy BMW-hez, de ott is csak a régebbi évjáratokhoz (1100 R, 1150 RT).

 

Javítása csak a hozzáférés miatt macerás, azért mégiscsak egy négyhengeres motor van bepréselve a lehető legkisebb helyre, szinte rajta ülsz. Ennek megfelelően akkora a motor hője, hogy a combjaidnak egy hosszabb úton rendesen melege tud lenni. A rövidnadrágban a meleg levegő szinte égeti a sípcsontodat, és a kipufogócsővel nagyon meg tudod égetni magad (nekem sikerült).

 

Vettem hozzá egy szervízkönyvet, ami normál esetben csak a Kawa szervizeknek van, mert asszem marad a családban. Ebben le vannak írva az egyes javítási folyamatok. Hasznos esti olvasmány... :-)

 

 

Nem feltétlen ellenőrzöm ezt a fórumot minden nap, szóval ha esetleg sürgős kérdésed van: https://www.facebook.com/gabor.molnar.965580

 

 

Üdv:

 

Gábor